Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego treści umieszczone na Twojej stronie internetowej nie przekładają się na ilość zamówionych produktów lub usług? Niestety, ale pisanie tekstów reklamowych może być czasem wyzwaniem. Sprawdź listę 5 porad, które pomogą Ci napisać skuteczne artykuły sprzedażowe.

Copywriting SEO – Poznań

Jak rozumiesz pojęcie tekstów, które konwertują? Polega to na tym, że zanim przystąpisz do pisania tekstów na strony internetowe, powinieneś określić swoje cele konwersji. Mogą one brzmieć następująco:

  • złożenie zamówienia przez klienta,
  • wypełnienie formularza kontaktowego,
  • zapisanie się potencjalnego klienta na darmowy webinar,
  • pobranie freebies, np. e-booka. 

Wcześniejsze ustalenie celów konwersji jest kluczowe przy tworzeniu treści copywriterskich.

Jak pisać teksty reklamowe – Poznań

Jeśli chcesz, aby umieszczane przez Ciebie treści zaczęły działać, powinieneś spróbować wdrożyć jedną z 5 porad copywriting SEO.

  1. Poznaj swojego odbiorcę

W pisaniu tekstów na strony internetowe nie jest najważniejsze opisanie danego produktu, tylko stworzenie treści, które trafią do potencjalnych odbiorców. Dlatego warto wcześniej określić, jaki jest Twój klient oraz z jakiego powodu skorzystanie z oferty będzie dla niego korzystne.

Szukasz sprzedażowych treści dla swojego biznesu? Wejdź na naszą stronę i spraw, by nasze teksty generowały dla Ciebie zyski.

Poznaj zasady prowadzenia działań marketingowych dla branży medycznej.

Przeczytaj artykuł: Czy pharma marketing wyklucza kreatywne podejście?

  1. Zadbaj o odpowiednie warunki podczas pracy

Tworzenie treści sprzedażowych może być wyzwaniem, zwłaszcza gdy pełno rozpraszaczy wokoło. Znacznie łatwiej i szybciej przebiegnie pisanie tekstów na strony internetowe, gdy odpowiednio przygotujesz środowisko pracy. Jeśli masz tendencję do korzystania z aplikacji społecznościowych, wycisz pracę telefonu lub włącz na nim tryb skupienia. Korzystne będzie zastosowanie technik pomodoro, które zakładają 25-minutowy czas pracy i 5-minutowe przerwy. W ten sposób ułatwisz sobie pisanie i zadbasz o zachowanie odpowiedniej koncentracji.

  1. Wybierz skuteczne słowa kluczowe

Optymalizacja tekstu pod kątem copywritingu SEO pozwala na zwiększenie skuteczności treści. Zadbaj wcześniej o wybór odpowiednich fraz kluczowych i zaplanuj nagłówki. Dzięki temu potencjalny klient łatwiej znajdzie Twój tekst reklamowy podczas wyszukiwania firmy w sieci.

  1. Twórz treści, które są przyjemne w odbiorze

Pamiętaj, że teksty reklamowe wcale nie muszą być nudne. O ile oczywiście nie piszesz na temat usług prawnych lub pogrzebowych, możesz wprowadzić do nich odrobinę poczucia humoru. Najważniejsze, aby styl tekstu był zgodny ze sposobem komunikacji potencjalnego klienta. Zadbaj podczas pisania, aby odbiór treści był przyjemny i nienużący.

  1. Nie zapomnij o wezwaniu do działania

Choć teksty reklamowe mają pełnić funkcję informacyjną, która pozwala klientowi na lepsze poznanie oferty oraz korzyści płynącej z niej, to nie zapomnij o wcześniej ustalonym celu konwersji. Nakieruj swojego odbiorcę i wezwij go do działania, np. przez podlinkowanie formularza zamówienia do frazy „Zapraszamy do złożenia zamówienia” czy przez zastosowanie zapytania „, Czy chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej?”. Dzięki temu możesz zmaksymalizować szanse na konwersję tekstu sprzedażowego.

To kilka rad, które nie tylko usprawnią proces pisania tekstów na strony internetowe, ale również zwiększą ich efektywność.

Może potrzebujesz brandingu dla swojej marki – nazwy, logotypu, identyfikacji wizualnej czy strony www? Zobacz nasze portfolio i napisz do nas.

Teksty reklamowe – jak to robił Steve Jobs?

Trudno o lepszy przykład połączenia świetnego produktu oraz skutecznego marketingu niż firma Apple. Część jej zasług można przypisać jednemu z założycieli, legendarnemu Steve’owi Jobs. Zainspiruj się wskazówkami od samego mistrza. Warto skorzystać z następujących rad:

  • napisz o korzyściach zamiast o cechach

Pamiętaj, że klient sam może sprawdzić sobie specyfikację produktu. Natomiast zadaniem copywritingu SEO jest opisanie korzyści, które uzyska dana osoba. Tak zrobił Apple, gdy reklamował iPoda. Znacznie łatwiej wyobrazić sobie wgranie 1000 piosenek na urządzenie, niż fakt, że ma ono 32 MB pamięci. Działaj na wyobraźnie odbiorcy i wybieraj przykłady korzyści, które wpłyną pozytywnie na jego życie.

  • prosty i nieszablonowy przekaz

W dotarciu do odbiorcy nie pomogą trudne słowa, które wymagają specjalistycznej wiedzy. Znacznie bardziej zrozumiały będzie krótki, minimalistyczny przekaz, który niesie za sobą potężny ładunek emocjonalny. Wystarczy przytoczyć reklamę Apple „Think different”, która w jasny sposób pokazywała, jak produkty firmy pomagają odbiorcom osiągnąć cele. 

Pisanie tekstów reklamowych na strony internetowe nie musi być trudnym zadaniem, jednak należy rzetelnie przemyśleć cel, który chcesz osiągnąć oraz realne korzyści, jakie może uzyskać klient. Nie warto starać się o sztuczne przedłużanie treści lub ich komplikowanie. W copywritingu SEO minimalizm może okazać się bardzo efektywny.

Zobacz, jak wygląda proces tworzenia copywritingu w naszej agencji i zamów treści, które będą sprzedawać lepiej niż Twój najlepszy handlowiec!

Agencja copywriterska – Poznań 

To zrozumiałe, że prowadzenie własnej firmy i tworzenie treści reklamowych może być trudne do wykonania. Najważniejsze dla Ciebie jest ciągłe ulepszanie oferty i osiąganie jak najlepszych wyników. Dlatego, jeśli chcesz by teksty reklamowe na Twojej stronie internetowej miały przełożenie na wskaźniki sprzedażowe, zwróć się do specjalistów. Agencja copywriterska w Poznaniu może się okazać strzałem w dziesiątkę.

Zapraszamy do kontaktu!

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *