Firmowy blog i teksty mogą być skutecznymi narzędziami promocji i sprzedaży. Jednak czy każdy artykuł jest zbudowany w taki sposób, aby docierał do Twojego potencjalnego klienta? Jeśli chcesz, aby treści na Twojej witrynie nie były tylko tłem, a w zamian za to stanowiły praktyczne narzędzie, sprawdź, jak powinien być zbudowany skuteczny tekst sprzedażowy.

Teksty reklamowe, czyli jakie?

Głównym celem tekstu reklamowego jest zwiększenie świadomości o produkcie lub oferowanej usłudze. Jednak przecież oprócz promocji, artykuł powinien również zapraszać klienta do interakcji i złożenia zamówienia. Warto pamiętać, że pisząc tekst na firmowego bloga, należy mieć na uwadze następujące kwestie:

  • zdefiniuj problem

Przecież Twój produkt lub usługa niesie za sobą korzyści dla klienta, a dokładniej rozwiązuje dany problem w jego życiu. Dlatego najpierw należy zdefiniować to, w czym możesz pomóc nabywcy. Dla przykładu, jeśli oferujesz usługi reklamowe, to rozwiązujesz problem klienta związany np. ze stworzeniem estetycznej i funkcjonalnej strony internetowej lub sprawnie działającego sklepu online. Porusz te kwestie w tekście kierowanym do potencjalnego nabywcy.

  • język, który porusza

Z pewnością zdarzyło Ci się, że sięgnąłeś po książkę, która spełniała wszystkie przesłanki gwarantujące świetną rozrywkę, jednak im dłużej czytałeś, tym coraz trudniejsze było zagłębianie się w historię. W dużej mierze mogło to zależeć od języka i stylu autora. Dlatego Ty zadbaj o to, aby Twoje teksty reklamowe było zgodne ze sztuką copywritingu SEO, a jednocześnie były napisane w taki sposób, aby zaciekawić czytelnika. Wszak nie chcesz odstraszyć potencjalnego klienta niezwykle nudnym artykułem, który dłuży się niczym leczenie kanałowe bez znieczulenia. No właśnie. Dlatego coraz więcej osób zastanawia się nad skorzystaniem z usług profesjonalnej agencji copywriterskiej np. w Gdańsku, bo przecież copywriting nie zna granic. W ten sposób możesz uzyskać tekst reklamowy, który jest napisany prostym w odbiorze i zaciekawiającym językiem. Do tego doświadczony copywriter zadba o dobranie takich słów, które działają pozytywnie i wzmacniająco dla czytelnika. 

Szukasz skutecznych tekstów na strony www lub tekstów reklamowych? Dowiedz się więcej o procesie kreacji treści w Kreatywnym Krabie:

Przeczytaj artykuł: Czy pharma marketing wyklucza kreatywne podejście?

  • optymalizacja tekstu

Zrobiłeś rzetelny research, znalazłeś najczęściej wyszukiwane frazy i Twoje dzieło jest gotowe. Liczy 3 a może 6 tysięcy znaków i tylko czeka na umieszczenie na firmowym blogu. Czy jednak na pewno przed Tobą nie ma kolejnych zadań? Copywriting na tym się nie kończy. Zadbaj o odpowiednią edycję i optymalizację tekstu reklamowego. Przede wszystkim popraw literówki i błędy. Przecież artykuł na witrynie firmowej jest wizytówką Twojej firmy. Powinien być stworzony w taki sposób, aby najkorzystniej prezentować biznes. Wyeliminuj także „zapychacze”, które nie wnoszą żadnej wartości do tekstu. Szkoda na to miejsca na blogu, a i czytelnik szybko może stracić do nich cierpliwość. Skuteczny tekst reklamowy będzie porywał i pokazywał przy tym korzyści, jakie niesie za sobą wybranie akurat tego, a nie innego produktu. 

Zastosowanie tych kilku elementów wydaje się proste, prawda? Jednak czy w praktyce jest to takie łatwe? Niekoniecznie. Dlatego wcale nie dziwi fakt, że coraz więcej osób korzysta z usług firm zajmujących się copywritingiem SEO w mieście Gdańsk

Dlaczego warto zadbać o dobry tekst reklamowy? – copywriting SEO

Już wiesz, że celem tekstu reklamowego jest sprzedaż produktu lub usługi. Warto jednak dodać, że odpowiednio skonstruowany artykuł na firmowym blogu pomoże potencjalnemu klientowi dowiedzieć się informacji:

  • co tak naprawdę sprzedajesz,
  • jakie korzyści można osiągnąć z nabycia tego produktu czy usługi,
  • co wyróżnia akurat Twoją firmę na rynku.

Czyli innymi słowy, tekst reklamowy ma nie tylko zachęcać do dokonania transakcji, ale również pełnić funkcję informacyjną dla czytelnika. Jeśli chcesz zatem, aby dotarł on do potencjalnego klienta i zadziałał na niego, dobrym pomysłem będzie skorzystanie z profesjonalnej agencji copywriterskiej. Dzięki temu możesz uzyskać:

  • rzetelnie napisany tekst, który czyta się lekko i przyjemnie,
  • dopasowany styl to charakteru marki i klientów,
  • optymalizację SEO,
  • artykuły pełne fachowej wiedzy w zakresie Twojej branży.

Szukasz sprzedażowych treści SEO dla swojego biznesu? Wejdź na naszą stronę i spraw, by nasze teksty generowały dla Ciebie zyski.
Poznaj zasady prowadzenia działań marketingowych dla branży medycznej.

Wszak copywriting to nie tylko dopasowanie słów kluczowych pod algorytmy Google. Spora część pracy to odpowiednie wyszukanie informacji i opracowanie ich w taki sposób, aby były lekkostrawne dla potencjalnego odbiorcy. To również czytelna konstrukcja tekstu oraz optymalna długość artykułu, która nie tylko nie wystraszy odwiedzającego witrynę, ale będzie przyjemna w czytaniu. Ważne jest także, aby czytelnik mógł zaangażować i w konsekwencji zasubskrybować stronę lub złożył zamówienie. Wtedy można mówić o tekście, który konwertuje. Jeśli chcesz, aby firmowy blog wspierał Twoją działalność, to już dziś skontaktuj się z nami! Przekonaj się sam, jak możemy wzmocnić Twoją stronę i sprzedaż. 

Przeczytaj więcej o zasadach tworzenia skutecznej nazwy firmy.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *