Marketing medyczny powinien być prowadzony w zgodzie z przepisami prawa, zatem wszelkie treści dostarczane w jego ramach muszą mieć funkcje: edukacyjną oraz informacyjną. Doskonale w tej roli sprawdzi się prowadzenie bloga medycznego. W ten sposób możesz zadbać o rozpoznawalność marki, a przy tym informować pacjentów o zakresie usług medycznych. Poznaj 8 zasad prowadzenia bloga medycznego. 

Blog medyczny – czym jest i dlaczego warto go prowadzić?

Część osób może zastanawiać się, czy blog jest konieczny. W przypadku prowadzenia marketingu medycznego to potężne narzędzie, które pozwala na nawiązanie relacji z potencjalnymi pacjentami i innymi odbiorcami. W ten sposób zadbasz o:

    • informowanie o dostępnych zabiegach lub produktach,

    • widoczność marki.

Prowadzenie bloga medycznego doskonale sprawdza się w marketingu, gdyż umożliwia dotarcie do nowych osób zgodnie z przepisami prawa. Umieszczenie treści eksperckich, popartych badaniami naukowymi oraz piśmiennictwem akademickim wpływa również pozytywnie na wizerunek placówki medycznej. 

Poznajmy 8 zasad prowadzenia bloga medycznego

Marketing usług medycznych wymaga zastosowania się nie tylko do przepisów prawa, ale również sprawienia, by publikowane treści były łatwo przyswajalne i atrakcyjne dla odbiorców. Dlatego warto dowiedzieć się o 8 zasadach, które pozwolą na prowadzenie bloga medycznego z sukcesem.

    1. Treści muszą być zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi

Najważniejszym aspektem przy tworzeniu bloga medycznego jest zadbanie o legalność publikowanych treści. Artykuły powinny być napisane w sposób rzetelny. Należy unikać języka korzyści oraz call-to-action. W copywritingu medycznym najistotniejsza jest funkcja edukacyjna oraz informacyjna. 

    1. Uwzględnij piśmiennictwo akademickie i medyczne

Nic tak nie podnosi wiarygodności treści na blogu medycznym, jak podanie piśmiennictwa naukowego oraz badań potwierdzających publikowane informacje. Zadbaj zatem, aby artykuły były opatrzone bibliografią.

    1. Dopasuj treści do grupy docelowej

W marketingu medycznym można wyróżnić dwie główne grupy odbiorców – pacjentów oraz lekarzy. Niezbędne jest dopasowanie języka w taki sposób, by przedstawiane treści były wiarygodne, ale także zrozumiałe. 

    1. Rzetelnie przedstawiaj zabiegi medyczne wraz ze wskazaniami i przeciwwskazaniami

Tworzenie artykułów eksperckichwiąże się z rzetelnością oraz podaniem pełnych informacji. Dlatego prowadząc np. bloga dla kliniki medycyny estetycznej, nie można skupiać się jedynie na wskazaniach i korzyściach przy zabiegach. Podanie informacji o przeciwwskazaniach i ewentualnych powikłaniach jest konieczne.

    1. Zadbaj o to, by Twoje wpisy pojawiały się regularnie

Zarówno odbiorcy, jak i algorytm Google uwielbiają systematycznie pojawiające się treści. Ustalenie stałego harmonogramu publikacji na blogu medycznym jest korzystnym działaniem. Dzięki temu więcej odbiorców powróci na stronę internetową firmy.

    1. Stwórz treści, które oddychają i są przystępne

Choć mogłoby się wydawać, że najistotniejsze są publikowane treści, to trzeba również zadbać o ich format. Ściana tekstu będzie trudno dostępna i może odstraszyć czytelników. Treści podzielone na sekcje, wypunktowania oraz akapity będą znacznie przyjemniejsze dla odbiorcy.

    1. Pisz artykuły na bloga medycznego zgodnie z zasadami SEO

Skuteczny blog medyczny to taki, który ma dobrze zaplanowane treści, również pod kątem zasad SEO. Dzięki temu witryna będzie znacznie łatwiejsza do znalezienia przez wyszukiwarkę Google. Trafnie wybrane słowa kluczowe pozwolą na uzyskanie większego ruchu na blogu.

    1. Dopasuj estetyczną grafikę do treści

Estetyka wpisów również ma znaczenie. Publikacja treści wraz z odpowiednio dopasowanymi zdjęciami przyciągnie oko i zainteresuje potencjalnego odbiorcę.

Copywriting medyczny wymaga nie tylko lekkości pióra, ale również znajomości przepisów prawnych obowiązujących daną branżę. Istotny jest także dogłębny research i selekcja źródeł. Dlatego najlepiej podjąć współpracę z agencją kreatywną, która ma doświadczenie w prowadzeniu marketingu medycznego

Zapraszamy do kontaktu!

A może specjalistyczny marketing dla praktyk lekarskich? Czytaj więcej.

Przeczytaj artykuł o marketingu farmaceutycznym

Jak prowadzić marketing medyczny zgodnie z prawem?


Nasi klienci z branży medycznej i farmaceutycznej