Suplementy, leki OTC, RX oraz wyroby farmaceutyczne stanowią potężny rynek konsumencki. Dlatego wiele firm z branży farmaceutycznej poszukuje skutecznych sposobów na prowadzenie pharma marketingu – coroczne wydatki w tej branży na reklamę przekraczają miliardy złotych. Należy rozróżnić w tym zakresie poszczególne grupy produktów, a także docelowych odbiorców. Dowiedz się, dlaczego warto podjąć współpracę z agencją marketingu farmaceutycznego. 

Ograniczenia prawne w marketingu farmaceutycznym

Marketing farmaceutyczny jest obwarowany restrykcyjnymi przepisami w zakresie komunikacji. Reklama leków na receptę Rx jest zabroniona, chyba że jest kierowana do osób uprawnionych do wystawiania recept. Natomiast marketing innych produktów farmaceutycznych, takich jak leki bez recepty OTC czy suplementy również powinien być prowadzony w odpowiedni sposób. Przede wszystkim komunikacja nie może być adresowana do dzieci, a odbiorca nie może być pod żadnym pozorem wprowadzany w błąd. Niedozwolone jest także wykorzystywanie znanych osobistości czy autorytetu lekarza. Więcej na temat ograniczeń prawnych w prowadzeniu marketingu farmaceutycznego przeczytasz w naszym artykule tutaj

Jak agencja marketingu farmaceutycznego może promować farmaceutyki?

W jaki sposób agencja marketingu farmaceutycznego może stworzyć skuteczną strategię promocyjną dla firm z branży pharma? Niezbędne jest ku temu wykorzystanie odpowiednich metod komunikacyjnych, dostosowanych do rodzaju produktu, a także docelowej grupy odbiorców. 

Reklama leków OTC

Leki OTC, czyli dostępne bez recepty, służą do samoleczenia. Znaczna większość konsumentów przy pierwszych objawach przeziębienia lub innych dolegliwości szuka sposobu, aby samodzielnie sobie poradzić z początkiem infekcji. Content marketing zorientowany na komunikację leków OTC może wykorzystywać:

    • prowadzenie bloga

Wiele osób szuka tekstów poradnikowych, zwłaszcza w zakresie zdrowa. Dlatego prowadzenie bloga w tym zakresie może być niezwykle korzystne dla marki. 

    • odpowiednio skonstruowane strony internetowe

Witryna internetowa w pharma marketingu jest ważnym środkiem komunikacji pomiędzy marką a odbiorcami. Strona internetowa powinna mieć atrakcyjny i spójny wygląd, a przy tym nawigowanie po niej nie powinno sprawiać żadnych trudności. Niezbędne jest zadbanie o responsywność witryny.

    • określenie persony marketingowej

Dobry content marketing powinien być odpowiednio dostosowany do odbiorcy. W ten sposób treści będą skuteczniejsze i przyjemniejsze w odbiorze.

    • produkcja materiałów drukowanych

Choć wiele działań z zakresu marketingu produktów farmaceutycznych istnieje w internecie, to tradycyjne materiały drukowane nadal mają istotny wpływ na rynku, szczególnie w kontekście komunikacji z konsumentami czy lekarzami.

    • udostępnianie treści szkoleniowych oraz freebies

Darmowy poradnik czy webinar to skuteczna metoda na przyciągnięcie nowych odbiorców. Warto zadbać o to, aby udostępniane treści – czy to w formie infografik, katalogu, czy nagrania wideo były atrakcyjne w odbiorze.

    • prowadzenie profesjonalnego profilu marki w social mediach

Wielu odbiorców szuka informacji o potencjalnym produkcie czy marce w social mediach. Taka forma komunikacji przybliża markę do klientów, a przy tym umożliwia interakcję.

To tylko kilka obszarów, w których agencja marketingu farmaceutycznego wesprze promocję Twojej firmy. 

Działania promocyjne dla leków na receptę

Marketing produktów farmaceutycznych z grupy leków na receptę RX powinien być przede wszystkim spersonalizowany i dostępny jedynie dla osób uprawnionych. Należy zatem wprowadzić podstronę lub witrynę, która ma proces weryfikacji. W przypadku marketingu farmaceutycznego leków Rx należy zadbać o dostarczanie pełnej specyfikacji leku. Pomocne w tym zakresie może się okazać prowadzenie bloga medycznego. Niezbędne jest dopasowanie odpowiedniego języka, dostosowanego do wyznaczonej persony marketingowej, czyli w tym przypadku lekarzy. Warto zadbać o współpracę z doświadczoną agencją marketingu farmaceutycznego, która zadba o wysoką jakość publikowanych treści, a także stworzy atrakcyjne materiały graficzne. 

Reklama suplementów diety

Szacuje się, że około 67% Polaków zażywa suplementy diety. Jest to szczególnie istotny rynek dla firm farmaceutycznych. Pharma marketing w zakresie takich produktów ma podobne restrykcje jak w przypadku leków OTC. Należy jednak pamiętać o tym, aby w żadnym wypadku nie udostępniać informacji o tym, jakoby suplementy miałyby leczyć lub działać na organizm. Ich celem jest wsparcie naturalnych procesów zachodzących w ciele człowieka. Agencja marketingu farmaceutycznego może jednak z powodzeniem stworzyć skuteczną i efektywną kampanię dla marki oferującej suplementy diety. Pomocne będzie prowadzenie bloga, a także profilu marki w social mediach. Istotne jest zadbanie nie tylko o wysoki poziom copywritingu, ale także o atrakcyjną formę. Dużą skutecznością cieszą się infografiki, a także freebies, w postaci krótkich poradników stworzonych z myślą o odbiorcach. Dostarczamy nie tylko te treści do content marketingu, ale również piszemy scenariusze do spotów telewizyjnych i radiowych. Dzięki takim działaniom produkt zyska większą rozpoznawalność wśród odbiorców i więcej z nich zdecyduje się na skorzystanie z oferty Twojej firmy. Prowadzimy też skuteczne działania SEO/SEM, które docierają do konsumentów, a ich efektywność jest mierzalna.

Reklama wyrobów medycznych

Oferujemy wsparcie dla podmiotów wytwarzających i sprzedających wyroby medyczne oraz produkty wykorzystywane przez lekarzy, stomatologów czy implantologów. Content marketing dla marki powinien opierać się na treściach charakteryzujących się wysoką jakością. Prowadzenie bloga medycznego i publikowanie artykułów eksperckich to nasza specjalność. Dzięki temu Twoja firma ma szansę zyskać rozpoznawalność wśród lekarzy, klinicystów, a także szerzej poinformować o właściwościach i zastosowaniu wyrobów medycznych.

Dostarczamy treści dla podmiotów leczniczych, firm farmaceutycznych oraz oferujących wyroby medyczne od 8 lat. Zadbamy o to, aby kampania marketingowa była stworzona zgodnie z obowiązującymi przepisami, a przy tym była skuteczna. Oferujemy wysokiej jakości copywriting medyczny dostosowany zarówno do pacjentów, jak i pracowników medycznych czy lekarzy. Odpowiednio skonstruowany pharma marketing wpłynie pozytywnie na rozpoznawalność marki oraz ilość osób, która zdecyduje się na zakup produktu. 

Zapraszamy do kontaktu!

A może specjalistyczny marketing dla praktyk lekarskich? Czytaj więcej.

Przeczytaj artykuł o marketingu farmaceutycznym

Poznaj 10 najważniejszych zasad copywritingu medycznego.