Czy kiedyś zastanawiałeś się, co odróżnia Twoją markę od innych? Dlaczego to Twoje produkty lub usługi są najlepsze dla potencjalnych klientów? Choć te pytania mogą się wydawać bardzo proste, to nie jeden przedsiębiorca ma problem ze znalezieniem właściwej odpowiedzi. Zadbaj także o wydobycie indywidualnej komunikacji na stronie internetowej. Poznaj 4 sposoby na ożywienie głosu marki.

Głos marki, czyli jaki?

Głos marki to nic innego jak spójny sposób komunikacji. Warto nie pozostawiać tego przypadkowi i dobrze przemyśleć, w jaki sposób chcesz być odbierany przez otoczenie. Przy kreowaniu głosu marki należy wziąć pod uwagę swojego klienta. Czy wiesz, kto jest idealnym odbiorcą Twojej usługi lub produktu? Jeśli jesteś wytwórcą lub sprzedawcą suplementów diety, takich jak olejek CBD – to wtedy Twoja komunikacja powinna być nowoczesna, ale również pozbawiona sztywności. Podobnie jeśli oferujesz usługi dla przedsiębiorców e-commerce. Zatem można śmiało stwierdzić, że pisanie tekstów na strony internetowe i sam copywriting, powinny być uzależnione od tego, jakie jest charakter działalności oraz Twoja idealna grupa odbiorców.

Jak pisać teksty reklamowe – Kraków

Z początku może się wydawać, że pisanie tekstów na strony internetowe i profile społecznościowe to będzie proste zadanie. Jednak, gdy przychodzi do tworzenia treści, możesz nagle zacząć zadawać sobie następujące pytania:

  • Jak długi ma być mój tekst?
  • Co mam napisać?
  • Czy treść powinna być napisana w jednym ciągu, czy podzielona na bloki?
  • Czy mam używać numeracji, czy wypunktowań?
  • Czy powinienem wpleść emotikony w treść?

To tylko kilka przykładów pytań, które zaczną pojawiać się w Twojej głowie. Z tego powodu wielu właścicieli firm zwraca się do specjalistów o wsparcie przy pisaniu tekstów reklamowych. Agencja copywriterska,zanim rozpocznie tworzenie treści dla Ciebie, z pewnością będzie chcieć ustalić sposób komunikacji najlepszy dla Twojej marki. 

Kilka rad, dzięki którym ożywisz głos marki na stronie internetowej

Jeśli chcesz, żeby sposób komunikacji wspierał rozpoznawalność firmy oraz kontakt z klientem, sprawdź następujące sposoby na ożywienie głosu marki na stronie internetowej.

  1. Daj się poznać!

Choć niektórzy mogą stwierdzić, że tworzenie firmowej strony nie powinno być personalne, to przede wszystkim klient chce poznać osobę, której może zaufać. Jest to szczególnie ważne, jeśli oferujesz usługi, takie jak: kursy rozwoju osobistego lub zawodowego, catering dietetyczny czy plany treningowe. Doskonały przykład takiej komunikacji można zobaczyć u Ewy Chodakowskiej lub Kamili Rowińskiej. Wspieraj swój biznes i daj się bliżej poznać klientom. W końcu to Ty stoisz za stworzeniem produktu lub usługi, z których oni mogą skorzystać. Ty i Twoja marka w sensie biznesowym, to przecież jedność.

  1. Spersonalizuj całą treść stronie.

Zadbaj o to, aby Twoja strona dostarczała pozytywnych doświadczeń. Pomocna może być wyszukiwarka hasłowa w zakładce FAQ, jaką można zauważyć na stronie internetowej np. HEBE. W ten sposób użytkownik może łatwo znaleźć interesującą go frazę, a dzięki temu jego doświadczenie z korzystania z Twojej strony będzie łatwiejsze. Zadbaj o to, aby treści nawet na podstronach były napisane w podobnym języku, jak cała komunikacja. Warto zapamiętać o zastosowaniu tutaj copywritingu SEO. Dzięki temu szukający usług np. w Krakowie mogą wpisać kilka haseł i znaleźć Twoją witrynę, nawet jeśli słowa kluczowe zostały umieszczone w sekcji najczęściej zadawanych pytań. 

  1. Niech Twoje treści odzwierciedlają głos marki.

Twoja marka ma już zdefiniowany głos? Zadbaj o to, aby treści dotyczące produktów i usług były napisane w tym samym tonie. Doskonałym przykładem takiej spójności są opisy produktów na stronie internetowej Mydlarni Cztery Szpaki. Treści idealnie ze sobą się spajają, a do tego czyta się je z przyjemnością. Zadbaj, aby opis Twoich usług lub produktów był kompatybilny z głosem marki, a przy tym odbiór treści był miłym i pozytywnych doświadczeniem.

  1. Zadbaj o spójną estetykę.

Treść jest niezwykle ważna, natomiast warto pamiętać, że tylko kilka sekund wystarczy, aby stracić zainteresowanie klienta. Zadbaj o to, aby estetyka Twojej strony internetowej współgrała z głosem marki, sprzedawanymi produktami i idealnym klientem. Jeśli Tworzysz strony internetowe, to Twoja powinna być idealnym przykładem spójnego designu i czytelnej konstrukcji. Przemawiaj do klienta nie tylko treścią, ale również grafikami, kolorystyką czy multimedialnymi rozwiązaniami. Jednak nie przesadź też w drugą stronę. Witryna powinna płynnie działać nie tylko na gamingowych laptopach, ale przede wszystkim na smartfonach. Warto sprawdzić, czy odpowiednio wyświetla się na każdym z popularnie używanych urządzeń. 

To tylko kilka sposobów, które stosują agencje copywriterskie, aby zadbać o ożywienie głosu marki firmy z dowolnego miasta w Polsce np. w Krakowie

Pisanie tekstów na strony internetowe – Kraków 

Jeśli chcesz mieć świetnie działające teksty sprzedażowe, zadbaj o wdrożenie wcześniej wspomnianych wskazówek. Warto również pamiętać o szczerości w komunikacji. Twój produkt być może nie zrobi porannej kawy Twojemu klientowi – możesz przekuć to w zaletę – „Jedyną wadą X jest to, że nie poczęstuję Cię pyszną latte o poranku”. Dobre usługi i produkty warto polecać za ich rzeczywiste atuty!  Na tym powinien skupić copywriting w Twojej marce.

Żródła:

https://marketingexamples.com/copywriting/tips

Żródła przykładów:

1)

https://rowinskabusinesscoaching.com/kamila-rowinska/ <- Kamila Rowińska

Ewa Chodakowska (tutaj zarówno przy cateringu, planach treningowych czy kosmetykach jest podkreślenie czyj jest to biznes, jak i zdjęcia samej E. Ch. Firmują strony internetowe):

https://beactivetv.pl/?gclid=Cj0KCQjwmPSSBhCNARIsAH3cYgYI8eBSp0ZWQgGk7LJoPOR9fcBWzLezIIT7u4JQRfFbHy8dlwYK4O0aAiCvEALw_wcB
https://bediet.pl/dieta.html#lowIg
https://sklep.bebio.pl/naturalne-kosmetyki?gclid=Cj0KCQjwmPSSBhCNARIsAH3cYgb9XXYEpLJwUsFaXSMDf-3MrRaRvMJV_7tMxnLr12KDLlODj517N-QaAhOOEALw_wcB

2) https://www.hebe.pl/faq/

3) https://4szpaki.pl/mezny-duet

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.