Aktualizacja: 20.12.2022 r.

Tworzenie nazwy firmy wymaga doświadczenia i know-how, które zdobywa się latami. My jako doświadczona agencja namingowa przedstawiamy Ci gotowe sposoby na tworzenie nazwy firmy, które pozwolą wykreować silną i wyrazistą nazwę dla firmy. Zobacz, jak nazwać firmę i jak robią to  eksperci od namingu i sam wymyśl skuteczną nazwę swojej firmy. 

Dobre brzmienie

Nie wiesz jak wymyślić nazwę firmy? Nazwa dla firmy musi świetnie brzmieć – być dźwięczna. Dobrym sposobem jest kreacja nazw firm złożonych z aliteracji, czyli zaczynających się od tej samej spółgłoski np: Coca-Cola, Jimmy John, Kreatywny Krab. Nazwa musi być prosta do wymówienia i zapisania przez odbiorców. Łamańce językowe wywołują irytację na twarzach potencjalnych klientów i nie są zapamiętywalne. Nazwa, której nikt nie potrafi wymówić to strzał w stopę, który może pogrzebać Twoją działalność zamiast sprawić, by poszybowała w rankingach i była na ustach milionów konsumentów na całym świecie.

Chcesz nazwać firmę? Napisz do nas i zobacz, jak jedna z najskuteczniejszych agencji namingowych w Polsce stworzy dla Ciebie hipnotyczną nazwę firmy.

Znaczenie i korzyść

Jak wymyślić nazwę firmy? Nazwa dla firmy powinna coś znaczyć. Wyrażać emocje i budzić skojarzenia z biznesem, który firmuje. Wybierając nazwę merytoryczną np. „Kentucky Fried Chicken” „Bocian Pożyczki”, od razu zasugerujesz odbiorcom swoją działalność, co zapewni praktyczność nazwy. Nie pozostawiając pola do domysłów sprawisz, że Twoja nazwa dla firmy budowlanej czy nazwa dla firmy transportowej będzie ściśle powiązana z biznesem. Nazwy merytoryczne wykreowane przez agencję namingową idealnie sprawdzają się w branży budowlanej, medycznej, technicznej czy produkcyjnej. Czasem warto postawić w tworzeniu nazwy firmy na niedopowiedzenie i emocje, wybierając nazwę emocjonalną i uniwersalną, czyli taką która jasno nie sugeruje działalności firmy, nawiązując do symbolicznych skojarzeń, metafor czy cech. Nazwy emocjonalne potrafią tworzyć silne i rozpoznawalne marki, które zapadają w pamięci konsumentów, wchodząc w ich konsumencki krwiobieg. Przykładami są: Nike, Reebok, Apple, Blackberry czy PayPal. Naming musi przynosić korzyść odbiorcy – obietnicę lub widmo zarobku.

 

Zapytaj o naming cennik teraz. 
8 zasad prowadzenia bloga medycznego

Unikaj trudnych wyrazów

Nie wiesz jak nazwać firmę? Nazwy dla firmy złożone z wyrazów trudnych do przeliterowania będą Rubikonem nie do przebycia dla potencjalnych klientów, którzy zamiast kliknąć kup teraz, opuszczą Twoją stronę www. Skomplikowana pisownia nazwy dla firmy transportowej czy nazwy dla firmy budowlanej negatywnie wpływa na nazwę, obniża jej skuteczność i zapamiętywalność o kilkadziesiąt procent. Wymyślanie nazwy firmy to trudna sztuka. Postaw na zrozumiałą i łatwą do wymówienia nazwę, którą pokochają klienci.

Przeczytaj artykuł o marketingu farmaceutycznym

Użyj metafory lub gry słów w namingu

Dziś, by się wyróżnić agencja namingowa musi kreować inteligentne nazwy, które mają w sobie „to coś”. Jednym ze sposobów tworzenia nazwy firmy może być gra słów np. Wybrzeże Klatki Schodowej, Biomba, Wegeneracja. Można nawiązywać do metafory i nieoczywistych skojarzeń z firmą, tworząc naming w stylu: Virgin, Dr. Pepper czy Fanta. Możesz sprawdzić nazwa firmy generator lub nazwa firmy przykłady tutaj. 

Nadaj specyfikę nazwy i indywidualny charakter

Niektórzy właściciele lub agencje namingowe nadają nazwom indywidualny charakter dzięki użyciu liczb czy inteligentnych skojarzeń z branżą podczas wymyślania nazwy firmy. Odrzuć naming, który nic nie znaczy. Postaraj się jak najlepiej wyróżnić Twoją markę, która zapadnie w pamięci odbiorców. Zobacz nazwa firmy generator i nazwa firmy przykłady na naszej stronie.

Szukasz claimu marki, który uzupełni nazwę?
Poznaj zasady prowadzenia działań marketingowych dla branży medycznej.
Przeczytaj artykuł: Czy pharma marketing wyklucza kreatywne podejście?

Wolna nazwa

Jak wymyślić nazwę firmy, kiedy coraz więcej domen jest zajętych? Tworząc nazwę swojej firmy lub produktu sprawdzaj jej dostępność na stronach sprzedających domeny. Możesz skorzystać z tej strony: https://a24.domeny.pl/domeny/#wyniki. Tam bez problemu sprawdzisz czy domena, którą wymyśliłeś jest wolna. Najlepiej wybierać nazwy dla firmy budowlanej czy innej działalności z wolną domeną „pl” i „com”, choć oczywiście inne opcje też warto rozważyć, jeśli Ci zależy na danej nazwie.

Skojarzenia jako najcenniejsza waluta brandingu

Jak nazwać firmę? Zadbaj o to, by podczas wymyślania nazwy firmy naming nawiązywał do wykreowanej postaci, z którą stworzysz później hipnotyczną identyfikację wizualną lub storytelling. Tak robi każda godna polecenia agencja namingowa. Skojarzenia z cechami Twojej firmy także sprawią, że marka będzie przyciągać odbiorców jak magnes. Odrzuć oklepane nawiązania i stereotypy podczas tworzenia nazwy firmy, a Twoja nazwa będzie najcenniejszym elementem Twojej firmy, która będzie wyceniana na miliony złotych.

Chcesz poznać naming cennik? Skontaktuj się z naszą agencją namingową teraz i poproś o niezobowiązującą ofertę. 

Dlaczego Kreatywny Krab? 

Jesteśmy agencją namingową, która od 2014 roku tworzy skuteczne nazwy firm, marek, produktów. Jeśli nie potrafisz lub nie masz czasu na samodzielną kreację nazwy – powierz nam to odpowiedzialne zadanie. Stworzyliśmy kilkaset skutecznych nazw firm, marek i produktów. Zobacz nasze portfolio lub skontaktuj się z nami, a przedstawimy Ci niezobowiązującą wycenę stworzenia nazwy firmy. 

Ile to kosztuje – sprawdź agencja namingowa cennik

Masz problem z wymyśleniem nazwy? Poproś o niezobowiązującą ofertę

Zobacz nasze ostatnie realizacje z zakresu wymyślania nazwy firmy

Nazwa firmy (renaming) i logo dla producenta mebli gięto-klejonych. (luty 2023)

Nazwa dla agregatora nieruchomości. Nazwa oznacza w wolnym tłumaczeniu „ninję nieruchomości”, co jest metaforą szybkiego i sprawnego znajdowania nieruchomości dla klientów. Ninja jest synonimem nadludzkiej siły, sprawności i kunsztu walki, a te cechy idealnie korespondują z agregatorem nieruchomości

Nazwa dla firmy zajmującej się obróbką precyzyjną. Nazwa będąca połączeniem dwóch skojarzeń nawiązujących do działalności.

Masz problem z wymyśleniem nazwy?