Stworzenie nazwy dla własnej firmy, nowej spółki czy też nowego produktu może stać się rubikonem nie do przebycia dla właściciela lub zespołu. Czy stworzyć krótką czy długą nazwę? Polską czy obcojęzyczną? Merytoryczną czy emocjonalną? Te i inne pytania mnożą się w głowie założycieli podczas pracy nad swoją nazwą. Często jedynym racjonalnym krokiem jest zatrudnienie doświadczonej agencji namingowej, która bazując na własnym know-how stworzy skuteczną nazwę. Przedstawiamy metody tworzenia nazw, które zamieniają zwykłe słowa w prawdziwe symbole sprzedaży czy ikony popkultury.

Nazwy mogą być kreowane w różnym stylu. Zależy to w dużej mierze od branży, specyfiki biznesu, strategii czy podejścia ojca-założyciela. Nazwa firmy może być krótka lub długa. Wybranie tej bądź innej drogi nie gwarantuje sukcesu, ale i nie skazuje od razu właściciela na branżowy ostracyzm. Bowiem w historii mamy wiele krótkich nazw takich jak: Nike, Blow czy CU, które trafiły do serc Klientów, przekładając się na ogromne zyski tychże firm. Z kolei długie nazwy pokroju: Caterpillar, Credit Agricole czy Bułkę przez Bibułkę także odniosły sukces, dzięki swojej zapamiętywalności. Drugi rodzaj nazw, jaki występuje podczas tworzenia nazw firm to wymyślanie jej w języku polskim lub obcym. Często nazwy tworzone np. po angielsku są traktowane jako należące do dużych korporacji, choć czasem są małymi manufakturami lub start-upami. Polskie nazwy przeznaczone są na rodzimy rynek, natomiast te kreowane po łacinie, będą zarezerwowane dla branży prawniczej czy farmaceutycznej. 3 rodzajem nazw są nazwy merytoryczne lub uniwersalne. Naming merytoryczny to taki, który nawiązuje do produktów lub usług, do których się odnosi. Przykładem może być: Bocian pożyczki, RadioZet czy też Casablanca catering. Nazwy emocjonalne to takie, które nie budzą skojarzeń z branżą. Przykładem może być Apple czy Adidas. Nazwa Apple pasuje bowiem nie tylko do komputerów, ale i mogłaby firmować sklep ze zdrową żywnością tudzież sieć ekologicznych warzywniaków. W nazwach emocjonalnych to poprzez marketing i działania reklamowe buduje się skojarzenia z marką, niekoniecznie poprzez samą nazwę. Takie nazwy są czasem bardziej zapamiętywalne, angażujące i hipnotyczne od bardziej standardowych nazw merytorycznych. Wyróżniamy jeszcze nazwy z dopiskiem lub bez, które także powinniśmy wziąć pod uwagę podczas procesu tworzenia nazwy firmy.

Jak zatem powinien przebiegać proces tworzenia idealnej nazwy firmy? Z pewnością powinien być uporządkowany i bazować na metodologii oraz know-how. Nasza agencja kreatywna warszawa ma sprawdzony proces tworzenia nazw firm, który opiera się na kreacji kilkudziesięciu nazw, z których wybieramy, te najskuteczniejsze. Proces tworzenia nazw w naszej agencji kreatywnej warszawa i agencji namingowej opiera się na wypełnieniu ankiety klienckiej, w której Klient określa czy jego nazwa ma być merytoryczna, emocjonalna, uniwersalna czy tworzona w języku polskim lub obcym. Ankieta z przykładami pozwala mu upewnić się, jakiej nazwy szuka. Dzięki temu wysyłane co tydzień serie nazw wraz z wolnymi domenami oraz opisem koncepcji kreatywnej trafiają w gusta klientów oraz są skuteczne. Know how naszej agencji namingowej gwarantuje 100% gwarancję stworzenia wymarzonej oraz hipnotycznej nazwy dla firmy. Jeśli poszukujesz własnej nazwy firmy, produktu, stowarzyszenia czy spółki przeczytaj więcej na temat tworzenia nazw na naszej stronie. Jeśli będziesz zainteresowany pobierz ankietę ze strony i prześlij do nas mailem. Nasza agencja kreatywna warszawa stworzy dla Ciebie nazwę, która stanie się Twoim najcenniejszym składnikiem firmy, generującym duże zyski każdego dnia. Tworzymy nazwy, które są hipnotyczne, zapamiętywalne i skuteczne. Postaw na tworzenie nazw dla firm przez specjalistów z agencji kreatywnej warszawa, dzięki któremu Twój biznes wypłynie na szerokie wody.

Kajetan Puszek

CEO / Creative Director

 

 

 

 

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *