
Copywriting medyczny – kreacja wartościowego contentu w branży ograniczonej prawem
Content marketing dla placówek medycznych powinien być zgodny z prawem, czyli przepisami zawartymi w Uchwale Nr 29/11/VI NRL z dnia 16 grudnia 2011 roku oraz Ustawie o działalności leczniczej z 15 kwietnia 2011 roku oraz ustawą o wyrobach medycznych z 1 stycznia 2023 r. Treści powinny spełniać funkcję informacyjną i edukacyjną, opierać się na wiarygodnych źródłach, takich jak podręczniki medyczne i akademickie oraz piśmiennictwo naukowe. Copywriting medyczny może być skierowany do pacjentów i lekarzy, a język powinien być dopasowany do odbiorcy. Treści dla pacjentów będą zatem proste i zrozumiałe, w przeciwieństwie do komunikacji kierowanej do profesjonalistów.
Zobacz, dlaczego warto zaufać agencji marketingu medycznego Kreatywny Krab:
- tworzymy rzetelne, merytoryczne treści oparte o piśmiennictwo naukowe
- nasz content kreujemy zgodnie z przepisami, a treści mają charakter edukacyjny i informacyjny
- oferujemy wartościowy content zoptymalizowany pod kątem SEO, który pozwala docierać podmiotom medycznym do pacjentów
- wykorzystujemy analityczne narzędzia do mierzenia skuteczności działań
- współpracujemy z lekarzami i ekspertami
- mamy 8-letnie doświadczenie w copywritingu medycznym, poparte wiedzą i wynikami
6 najważniejszych zasad kreacji copywritingu medycznego dla placówek służby zdrowia
- Opisy zabiegów jako ważny aspekt marketingu medycznego muszą mieć zawarte wskazania oraz przeciwwskazania.
- Informacje dotyczące kadry podmiotu leczniczego powinny koncentrować się na wykształceniu i doświadczeniu, natomiast należy unikać wyrażeń wartościujących, takich jak np. „najlepsza uczelnia” czy „doświadczenie zdobyte w renomowanych klinikach”
- Wszelkie informacje o efektach procedur powinny być poparte badaniami w zakresie danego zabiegu, nie można wzbudzać nadmiernych oczekiwań u potencjalnego pacjenta.
- Copywriting medyczny powinien koncentrować się na faktach, jednak nie może w sposób oczywisty promować świadczeń placówki.
- Zgodnie z Uchwałą Nr 29/11/VI NRL z dnia 16 grudnia 2011 roku oraz Ustawie o działalności leczniczej z 15 kwietnia 2011 roku lekarze, jak i lekarze stomatolodzy mają zakaz reklamy. Dlatego w komunikacji na blogu czy stronie nie można używać takich słów jak: najlepszy, najskuteczniejszy. Natomiast dozwolona jest informacja na temat wskazań, przeciwwskazań oraz efektów potwierdzonych badaniami.
- Nie można w treściach stosować call to action, czyli wezwania do działania
Do kogo skierowany jest copywriting medyczny?
podmiotów leczniczych i szpitali publicznej służby zdrowia,
gabinetów lekarskich i stomatologicznych, implantologów
prywatnych klinik oraz gabinetów medycyny estetycznej
producentów leków RX/OTC
firm sprzedających wyroby medyczne
producentów implantów, biomateriałów, urządzeń chirurgicznych i implantologicznych
Treści dostarczane przez naszą agencję marketingu medycznego są stworzone zgodnie z przepisami prawa, a przy tym merytoryczne i odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO.
Zapraszamy do kontaktu w celu przygotowania niezobowiązującej oferty.
Zaufali nam:
