Copywriting medyczny – kreacja wartościowego contentu w branży ograniczonej prawem

Content marketing dla placówek medycznych powinien być zgodny z prawem, czyli przepisami zawartymi w Uchwale Nr 29/11/VI NRL z dnia 16 grudnia 2011 roku oraz Ustawie o działalności leczniczej z 15 kwietnia 2011 roku oraz ustawą o wyrobach medycznych z 1 stycznia 2023 r. Treści powinny spełniać funkcję informacyjną i edukacyjną, opierać się na wiarygodnych źródłach, takich jak podręczniki medyczne i akademickie oraz piśmiennictwo naukowe. Copywriting medyczny może być skierowany do pacjentów i lekarzy, a język powinien być dopasowany do odbiorcy. Treści dla pacjentów będą zatem proste i zrozumiałe, w przeciwieństwie do komunikacji kierowanej do profesjonalistów.

Zobacz, dlaczego warto zaufać agencji marketingu medycznego Kreatywny Krab:

  • tworzymy rzetelne, merytoryczne treści oparte o piśmiennictwo naukowe
  • nasz content kreujemy zgodnie z przepisami, a treści mają charakter edukacyjny i informacyjny 
  • oferujemy wartościowy content zoptymalizowany pod kątem SEO, który pozwala docierać podmiotom medycznym do pacjentów
  • wykorzystujemy analityczne narzędzia do mierzenia skuteczności działań
  • współpracujemy z lekarzami i ekspertami
  • mamy 8-letnie doświadczenie w copywritingu medycznym, poparte wiedzą i wynikami
6 najważniejszych zasad kreacji copywritingu medycznego dla placówek służby zdrowia
  1. Opisy zabiegów jako ważny aspekt marketingu medycznego muszą mieć zawarte wskazania oraz przeciwwskazania.
  2. Informacje dotyczące kadry podmiotu leczniczego powinny koncentrować się na wykształceniu i doświadczeniu, natomiast należy unikać wyrażeń wartościujących, takich jak np. „najlepsza uczelnia” czy „doświadczenie zdobyte w renomowanych klinikach”
  3. Wszelkie informacje o efektach procedur powinny być poparte badaniami w zakresie danego zabiegu, nie można wzbudzać nadmiernych oczekiwań u potencjalnego pacjenta.
  4. Copywriting medyczny powinien koncentrować się na faktach, jednak nie może w sposób oczywisty promować świadczeń placówki.
  5. Zgodnie z Uchwałą Nr 29/11/VI NRL z dnia 16 grudnia 2011 roku oraz Ustawie o działalności leczniczej z 15 kwietnia 2011 roku lekarze, jak i lekarze stomatolodzy mają zakaz reklamy. Dlatego w komunikacji na blogu czy stronie nie można używać takich słów jak: najlepszy, najskuteczniejszy. Natomiast dozwolona jest informacja na temat wskazań, przeciwwskazań oraz efektów potwierdzonych badaniami.
  6. Nie można w treściach stosować call to action, czyli wezwania do działania
Do kogo skierowany jest copywriting medyczny?

podmiotów leczniczych i szpitali publicznej służby zdrowia,

gabinetów lekarskich i stomatologicznych, implantologów

prywatnych klinik oraz gabinetów medycyny estetycznej

producentów leków RX/OTC

firm sprzedających wyroby medyczne

producentów implantów, biomateriałów, urządzeń chirurgicznych i implantologicznych

Treści dostarczane przez naszą agencję marketingu medycznego są stworzone zgodnie z przepisami prawa, a przy tym merytoryczne i odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO.

Zapraszamy do kontaktu w celu przygotowania niezobowiązującej oferty.

Zaufali nam: