Pisanie tekstów na strony internetowe może być wyzwaniem, zwłaszcza jeśli nie zajmujesz się copywritingiem na co dzień lub dopiero rozpoczynasz przygodę z nim. Jednak są wskazówki, które mogą ułatwić to zadanie. Poznaj 10 rad, które pomogą w pisaniu skutecznych tekstów reklamowych.

Pisanie tekstów na strony internetowe — Wrocław

Jeśli chcesz sprawić, żeby Twoje teksty reklamowe nie tylko zwiększały widoczność marki, ale również konwertowały, wypróbuj jedną z 10 wskazówek.

1. Dziel tekst na akapity i podpunkty

Nie ma nic bardziej przerażającego, niż tekst, w którym trudno nawigować, a do tego wygląda jak zbity blok treści. Znacznie prostsze w przyswojeniu są krótkie akapity oraz treści podzielone podpunktami. W ten sposób artykuł reklamowy prezentuje się znacznie atrakcyjniej w oczach odbiorcy.

2. Nie komplikuj komunikacji

Pamiętaj, aby dostosować język do odbiorcy i w żadnym wypadku nie komplikować go ponad miarę. Staraj się stosować powszechnie zrozumiałe słowa, które nie wymagają od odbiorcy specjalistycznej branżowej wiedzy. W ten sposób przeczytanie tekstu reklamowego będzie łatwiejsze i przyjemniejsze dla potencjalnego klienta.

3. Wykorzystaj nagłówki

Nagłówki to naturalny sposób na przykucie uwagi czytelnika, mądrze je zastosuj podczas pisania tekstów na strony internetowe. Warto również wpleść w nie elementy copywritingu SEO i zadbać o dobranie słów kluczowych. Potwierdza to również David Ogilvy, który kiedyś stwierdził, że „przeciętnie 5 razy więcej czytelników czyta same nagłówki, zamiast treść tekstu”. 

Szukasz skutecznych tekstów na strony www lub tekstów reklamowych? Dowiedz się więcej o procesie kreacji treści w Kreatywnym Krabie:

3.Poznaj dokładnie produkt, który sprzedajesz

Jeśli sam jesteś twórcą oferowanego produktu lub usługi, to sprawa mogłaby wydawać się prosta, gdyż wiesz o nim wszystko. Co ciekawe, właśnie to może sprawić największą trudność podczas pisania. Wypunktuj wszystkie informacje, które mogą być istotne dla klienta. Dzięki temu łatwiej Ci będzie usystematyzować dane dotyczące oferty i unikniesz tzw. klątwy wiedzy. Natomiast jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z copywritingiem SEO, zadbaj o wykonanie rzetelnego researchu w godnych zaufania źródłach. Weryfikuj zebrane informacje, dzięki czemu napisany przez Ciebie tekst reklamowy będzie miał wartość edukacyjną.

4. Zadbaj o poprawność językową

Choć rzadko trafi się czytelnik o zapale nauczyciela języka polskiego podczas dyktanda, to jednak warto zadbać o zachowanie dobrej składni. Niedopuszczalne jest pozostawienie tekstu reklamowego z błędami ortograficznymi. Poświęć kilka chwil na przeczytanie treści oraz korektę. Postaraj się także wyeliminować niepotrzebne powtórzenia.  Zresztą nawet ojciec copywritingu David Ogilvy mawiał „Zainwestuj czas w ciągłe uczenie się dobrego pisania”. Poprawność jest jednym z elementów doskonalenia tej umiejętności. 

5.Zastanów się nad potrzebami klientów

Należy pamiętać, że copywriting SEO nie polega jedynie na opisaniu produktu i zastosowaniu fraz kluczowych. Klient w końcu nie chcę kupić pomadki, tylko dlatego, że ta ma czerwony barwnik i olejek arganowy w składzie. Odbiorca pragnie uzyskać szminkę, która podkreśli cerę, optycznie powiększy usta i je nawilży, dzięki czemu osoba używająca ją będzie wyglądać atrakcyjnie. To właśnie ten ostatni fragment dotyczy korzyści. Poznaj, jakie są potrzeby Twojego klienta oraz co chce on uzyskać i dlaczego dany produkt lub usługa mu w tym pomogą. 

Szukasz sprzedażowych treści SEO dla swojego biznesu? Wejdź na naszą stronę i spraw, by nasze teksty generowały dla Ciebie zyski.
6.Nie zmyślaj

Nie dodawaj wartości ofercie, której klient nie znajdzie. Powracając do przykładu pomadki, podanie fałszywej informacji co do jej cech, może wpłynąć negatywnie na wizerunek firmy oraz Twój, copywritera, który napisał tekst reklamowy pełny kłamstw. Twoją rolą jest przedstawienie faktycznych właściwości produktu i ukazanie korzyści z nich. Uczciwość popłaci. Pomocny okaże się tu cytat wprost od Davida Ogilvy – „Klient to nie głupiec, tylko Twoja żona. Nie obrażaj jej inteligencji i nie wstrząsaj nią”.

7.Opowiedz tę samą historię w inny sposób

Nie da się ukryć, że niektóre tematy zostały opisane bardzo dogłębnie. Jeśli chcesz więc przykuć uwagę odbiorcy, spróbuj podejść do pisania tekstów na stronę internetową w inny, nieszablonowy sposób. Dzięki świeżemu spojrzeniu nie tylko przykujesz uwagę klienta, ale również go zaciekawisz.

8.Unikaj strony biernej

Zadbaj o komfort czytelnika i stosuj stronę czynną. Znacznie przyjemniejszy jest zwrot: „napisałem tekst dla Ciebie” niż „tekst został napisany”. Eliminacja strony biernej pomoże wpłynąć pozytywnie na klarowność artykułu i jego zrozumiałość.

9.Korzystaj ze sprawdzonych schematów

Jeśli nie wiesz, w jaki sposób rozpocząć artykuł, skorzystaj z podstawowego schematu, pomagającego stworzyć skuteczne teksty reklamowe. Zacznij od opisania potencjalnego problemu, który rozwiązuje opisywany produkt lub usługa. Zaangażuj czytelnika i zaprezentuj mu korzyści wynikające ze skorzystania z oferty.

To 10 skutecznych wskazówek, które pomogą Ci zadbać o jakość tekstów reklamowych, a do tego bez problemu dzięki nim zdobędziesz zasięgi w dowolnych lokalizacjach, takich ja Wrocław czy Warszawa.

Kiedy warto skorzystać z usług agencji copywriterskiej – Wrocław?

Choć przytoczone wcześniej rady z pewnością pomogą w stworzeniu skutecznego tekstu reklamowego, to jednak nie każdy może mieć czas na zajmowanie się copywritingiem SEO. W takich sytuacjach znacznie łatwiejsze będzie skorzystanie z usług profesjonalnej agencji copywriterskiej we Wrocławiu. W ten sposób nie musisz zamartwiać się, jak wygospodarujesz czas na pisanie tekstów na strony internetowe, a za to możesz zając się innymi ważnymi obowiązkami.

Zapraszamy do kontaktu!