Odpowiednio skonstruowany copywriting medyczny jest niezwykle skutecznym narzędziem komunikacji z pacjentami dla podmiotów świadczących usługi lecznicze oraz firm farmaceutycznych. Tworzenie treści powinno się odbywać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi. Istnieje także kilka wskazówek, dzięki którym komunikacja będzie jeszcze efektywniejsza. Dowiedz się, jakie zasady warto zastosować w copywritingu medycznym.

Zrozumienie branży medycznej i farmaceutycznej

W przypadku tworzenia marketingu medycznego i farmaceutycznego niezbędne jest dogłębne zrozumienie działalności firmy czy podmiotu leczniczego. Dzięki temu wykreowana komunikacja będzie szczera, a przy tym bardziej efektywna. Dlatego to ważne, aby przy współpracy agencja kreatywna lub copywriter mieli doskonałą znajomość:

 

    • specjalizacji oraz zakresu usług świadczonych w klinice czy placówce medycznej lub leków, wyrobów medycznych i urządzeń;

    • persony marketingowej – w przypadku podmiotów leczniczych będzie to pacjent, natomiast dla producentów wyrobów medycznych grupą docelową są lekarze. W pharma marketingu treści mogą być tworzone dla obu rodzajów odbiorców;

    • badań potwierdzających skuteczność konkretnego zabiegu, wyrobu medycznego czy leku.

Ponadto tworząc marketing medyczny i farmaceutyczny, niezbędne jest zapoznanie się z ustawodawstwem dotyczącym reklamy wyrobów medycznych, usług leczniczych i leków. W innym przypadku placówka lecznicza lub firma zostanie obciążona karą dyscyplinarną. Co więcej – przepisy ciągle ulegają zaostrzeniu. W 2023 roku znowelizowano Ustawę o Wyrobach Medycznych. Nowe zmiany dotyczą zakazu reklamy wyrobów medycznych. Zabronione jest publikowanie nazwy wyrobów medycznych, jak i również nazw handlowych zabiegów, preparatów czy urządzeń. Jest to szczególnie istotne np. przy marketingu klinik medycyny estetycznej. Dozwolone jest natomiast rzetelne opisywanie wykorzystanej technologii lub substancji. 

Zmiana dotyczy także promocji leków czy suplementów diety. Od 1 stycznia 2023 nie można kierować komunikacji do osób niepełnoletnich czy wykorzystywać płatnej współpracy z celebrytami, czy influencerami. Zakazane jest także zatrudnianie aktorów w przebraniu sugerującym wykonywanie zawodu medycznego. Takie działanie ma na celu wyklarowanie marketingu medycznego oraz zapewnienie, że odbiorca nie zostanie oszukany. 

Nasze portfolio – wsparcie w marketingu farmaceutycznym i medycznym

Tworzenie marketingu medycznego wymaga doświadczenia oraz świetnej znajomości ustawodawstwa. Dlatego warto zatrudnić agencję kreatywną, która może pochwalić się wieloma realizacjami. Od 2014 wspieramy szpitale, kliniki medycyny estetycznej, placówki lecznicze, a także producentów wyrobów medycznych w skutecznym marketingu medycznym. Prowadzimy także obsługę w branży farmaceutycznej dla leków OTC i RX. Publikujemy treści kierowane zarówno do pacjentów, jak i lekarzy. Chętnie zadbamy o stworzenie efektywnego marketingu medycznego dla Twojej firmy.

Skuteczny copywriting medyczny –  6 zasad, które warto zastosować

Prowadzenie bloga medycznego, to skuteczny sposób na prowadzenie marketingu w branży leczniczej i farmaceutycznej. Poznaj 6 zasad efektywnego copywritingu medycznego.

 

    1. Dopasuj tworzone treści do persony marketingowej.

Pisanie tekstów na strony internetowe wymaga dopasowania języka komunikacji do grupy odbiorców. W przypadku copywritingu medycznego będzie to pacjent lub lekarz.

 

    1. Zadbaj o rzetelność publikowanych treści

Prowadzenie bloga medycznego wymaga pisania tekstów na podstawie badań i piśmiennictwa akademickiego oraz medycznego. Treści powinny w sposób rzetelny oraz neutralny przedstawiać wskazania, przeciwwskazania, efekty oraz skutki niepożądane związane z używaniem wyrobu medycznego, leku RX, OTC, suplementu diety czy przeprowadzeniem zabiegu leczniczego. 

 

    1. Tworzone teksty na stronę internetową powinny mieć konkretny cel

Treści publikowane stronie internetowej w marketingu medycznym lub farmaceutycznym powinny być tworzone zgodnie z wcześniej zaplanowanym celem. W przypadku marketingu klinik medycyny estetycznej oraz innych placówek medycznych doskonale sprawdzą się artykuły eksperckie. W pharma marketingu zastosowanie znajdą także artykuły poradnikowe dotyczące składników leków, opisów jednostek chorobowych i schorzeń, na które zalecany jest farmaceutyk, opisy badań naukowych. 

 

    1. Zadbaj o przejrzystość

Pisanie tekstów na strony internetowe wymaga dostosowania treści, aby były łatwe w czytaniu dla odbiorcy. Podziel tekst na akapity oraz korzystaj z wypunktowań i numeracji. Dzięki temu artykuł będzie łatwiejszy w czytaniu.

 

    1. Dostosuj treści do aktualnych przepisów prawnych

Copywriting medyczny powinien być tworzony zgodnie z aktualnym ustawodawstwem. Branża medyczna i farmaceutyczna jest obarczona wieloma restrykcjami prawnymi w komunikacji z odbiorcą.

 

    1. Zadbaj o profesjonalny wizerunek dla podmiotu leczniczego czy firmy farmaceutycznej

Publikowane treści mają na celu stworzenie profesjonalnego wizerunku dla podmiotu leczniczego lub firmy farmaceutycznej. Zatem teksty powinny być pozbawione błędów – zarówno językowych, jak i merytorycznych.

Skontaktuj się z nami w celu otrzymania niezobowiązującej oferty!

Zobacz naszą ofertę z zakresu copywritingu medycznego 
Poznaj naszą ofertę z zakresu marketingu medycznego i farmaceutycznego