Skuteczny copywriting wymaga dbania o to, by treści były ciekawe dla odbiorcy oraz spełniały funkcję informacyjną. Do tego należy również pamiętać o zoptymalizowaniu tekstów zgodnie z zasadami SEO, tak aby były one widoczne w sieci. Jednak w przypadku marketingu medycznego trzeba mieć na uwadze także obostrzenia prawne, ponieważ lekarze mają zakaz reklamy. Dowiedz się, w jaki sposób copywriting medyczny może wesprzeć działania marketingowe podmiotów leczniczych. 

Aspekty prawne copywritingu medycznego – czego nie można robić?

Przepisy zawarte w Uchwale Nr 29/11/VI NRL z dnia 16 grudnia 2011 roku oraz Ustawie o działalności leczniczej z 15 kwietnia 2011 roku, jasno stanowią, że zarówno lekarze, jak i lekarze stomatolodzy mają zakaz reklamy. Zatem w copywritingu medycznym nie ma miejsca na:

 

    • Używanie wartościujących wyrażeń

Tworząc treści na bloga czy stronę internetową podmiotu leczniczego, nie można używać takich słów jak: najlepszy, najskuteczniejszy. Natomiast dozwolona jest informacja na temat wskazań, przeciwwskazań oraz efektów potwierdzonych badaniami. 

 

    • Call to action, czyli wezwanie do działania

Choć call to action jest niezmierne ważne w treściach na stronę internetową czy w opisach usług lub produktów, to nie można zawrzeć wezwania do działania przy marketingu medycznym. Dozwolona jest natomiast informacja, że „klinika X przeprowadza zabieg X”. 

Zatem copywriting medyczny powinien koncentrować się na faktach, jednak nie może w sposób oczywisty promować świadczeń placówki. Treści powinny mieć charakter informacyjny oraz edukacyjny. 

Dobry copywriting medyczny, czyli jaki?

Choć w marketingu medycznym można zauważyć wiele obostrzeń, to korzystając z dobrze zoptymalizowanego pod kątem SEO copywritingu medycznego, wyróżnisz swoją klinikę na rynku. Czym jednak powinny charakteryzować się treści dla podmiotu leczniczego? Oto 7 kluczowych zasad skutecznego marketingu medycznego od naszej agencji kreatywnej:

 

    1. Treści oparte na wiarygodnych źródłach, takich jak podręczniki medyczne i akademickie oraz piśmiennictwo naukowe.

    1. Język optymalnie dopasowany do odbiorców, tak aby artykuły blogowe czy opisy były zrozumiałe.

    1. Teksty dla placówki medycznej powinny mieć charakter edukacyjny i informacyjny.

    1. Opisy zabiegów muszą mieć zawarte wskazania oraz przeciwwskazania.

    1. informacje dotyczące kadry podmiotu leczniczego powinny koncentrować się na wykształceniu i doświadczeniu, natomiast należy unikać wyrażeń wartościujących, takich jak np. „najlepsza uczelnia” czy „doświadczenie zdobyte w renomowanych klinikach”.

    1. Optymalizacja SEO – dzięki niej można zadbać o odpowiednie pozycjonowanie SEO oraz lepszą widoczność w sieci.

    1. Wszelkie informacje o efektach procedur powinny być poparte badaniami w zakresie danego zabiegu, nie można wzbudzać nadmiernych oczekiwań u potencjalnego pacjenta.

Zatem dobry copywriting medyczny, to taki, który opiera się na wiarygodnych źródłach akademickich oraz aktualnej wiedzy medycznej. Niezmiernie ważny jest zrozumiały przekaz tekstu oraz dopasowanie treści do grupy docelowej. Artykuły napisane przez copywritera medycznego powinny być przejrzyste oraz przyjemne w czytaniu. Istotna jest także ich edukacyjna funkcja.

 

Jak skutecznie stworzyć marketing medyczny? Kreatywny Krab

Dla kogo zrobimy copywriting medyczny?

Działamy na rynku od 8 lat i mamy doświadczenie w zakresie tworzenia copywritingu medycznego. Wesprzemy w działaniach marketingowych:

 

    • podmioty lecznicze i szpitale publicznej służby zdrowia,

    • gabinety lekarskie i stomatologiczne

    • prywatne kliniki oraz gabinety medycyny estetycznej.

Treści dostarczane przez naszą agencję kreatywną są stworzone zgodnie z przepisami prawa, a przy tym odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO.

Zapraszamy do kontaktu!

Przeczytaj  artykuł o marketingu farmaceutycznym

8 zasad prowadzenia bloga medycznego

Źródła:

Uchwała Nr 29/11/VI NRL z dnia 16 grudnia 2011 roku W sprawie szczegółowych zasad podawania do publicznej wiadomości informacji o udzielaniu przez lekarzy i lekarzy dentystów świadczeń zdrowotnych,

Ustawa o działalności leczniczej z 15 kwietnia 2011 roku.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *