Reklama leków i wyrobów medycznych to kwestie, których dotyczą restrykcyjne przepisy. Warto zatem zastanowić się, czy można i w jaki sposób prowadzić promocję apteki. Jakie rozwiązania będą w takiej komunikacji najbardziej efektywne? Dowiedzmy się, w jaki sposób przeprowadzić marketing farmaceutyczny zgodnie z obowiązującymi przepisami. 

Reklama apteki w 2023 roku – jakie działania są dopuszczalne prawnie?

Przy promocji apteki należy pamiętać o obowiązującym ustawodawstwie. Rozróżnia ono następujące kategorie produktów:

    • leki RX, czyli na receptę – w ich przypadku obowiązuje całkowity zakaz reklamy, a komunikacja marketingowa może być skierowana jedynie do osób uprawnionych do wydawania recept;

    • leki OTC dostępne bez recepty,

    • wyroby medyczne,

    • suplementy diety.

W przypadku reklamy leków OTC i wyrobów medycznych należy skoncentrować się na komunikatach o charakterze informacyjnym i edukacyjnym. Warto skupić się na właściwościach substancji czy omówieniu sposobu działania danej technologii, a nie samego produktu. W żadnym wypadku promocja nie powinna być też kierowana do osób niepełnoletnich. Jeśli chodzi o reklamę suplementów diety, niezbędne jest podkreślenie, że one jedynie wspomagają naturalne funkcjonowanie organizmu, a nie leczą. 

Jak wypromować klinikę medycyny estetycznej zgodnie z przepisami? – Czytaj więcej

Przy reklamie apteki należy postawić na funkcję informacyjną. Przedsiębiorca ma prawo do podawania informacji dotyczących lokalizacji czy godzin otwarcia obiektu. Ponadto dopuszcza się także prowadzenie działań w ramach content marketingu, gdzie udostępnia się np. teksty dotyczące danych substancji czy technologii wykorzystywanych w lekach, wyrobach medycznych czy suplementach diety. 

Reklama aptek – w jaki sposób legalnie to robić?

Skuteczny pharma marketing przeprowadzisz w Internecie. To medium, które obecnie pozwala na najefektywniejszą reklamę aptek.

Stworzenie witryny internetowej apteki

Witryna internetowa apteki umożliwia informowanie odbiorców o lokalizacji, godzinach otwarcia czy asortymencie produktów. Warto zadbać o to, aby strona internetowa miała atrakcyjną oprawę graficzną. Wygląd witryny powinien być profesjonalny i spójny, a także zapewniać przejrzystość.

Ważnym aspektem jest także odpowiedni projekt strony. Obecnie odbiorcy przeglądają internet korzystając z różnych urządzeń: komputerów, telefonów czy tabletów. Należy zadbać, aby na każdym z nich witryna prezentowała się atrakcyjnie, a sam użytkownik nie miał problemów z odczytywaniem jej.

Kolejny element, który jest istotny przy projektowaniu strony internetowej dla apteki, to łatwość nawigowania. Użytkownik bez problemu powinien znaleźć interesujące go informacje.

Należy nie zapominać także o treściach udostępnianych na witrynie internetowej i optymalizacji pod kątem SEO/SEM. Dzięki temu witryna będzie łatwiejsza do odnalezienia i lepiej pozycjonowana przez algorytm wyszukiwarki.

Content marketing na wysokim poziomie

Dobrym rozwiązaniem w pharma marketingu jest wprowadzenie content marketingu na wysokim poziomie. Dużą efektywnością wykazuje się np. prowadzenie bloga. W przypadku reklam aptek możliwe jest udostępnianie treści na poziomie eksperckim oraz poradnikowym, w zależności od omawianego tematu. W ten sposób użytkownik poszukujący informacji o tym, jak np. zadbać o odporność w okresie jesienno-zimowym, odwiedzi stronę internetową apteki. 

Skuteczne treści, to takie, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO. Warto w nie wpleść słowa kluczowe, które pozwolą uzyskać lepsze pozycjonowanie, a w konsekwencji ułatwią dotarcie do strony internetowej potencjalnemu odbiorcy. Posty publikowane na blogu powinny być napisane zrozumiałym językiem dla czytelnika. Ważna jest również ich konstrukcja – warto stosować krótsze akapity, wyliczenia czy wypunktowania. Takie treści wydają się znacznie przyjaźniejsze dla odbiorcy, a przy tym łatwiej można znaleźć tam interesujące dla czytelnika informacje.

Coraz więcej aptek decyduje się na zlecenie kampanii reklamowej doświadczonej agencji marketingu farmaceutycznego. Wspieramy branże obarczone restrykcjami od 2014 roku, zapewniając kompleksowe działania w zakresie: projektowania graficznego, content marketingu (copywriting medyczny, prowadzenie bloga medycznego), strategii komunikacji, namingu i działań w social media. Nasze mierzalne działania pozwalają na zwiększenie przychodu apteki. Potrafimy również zbudować silny branding, który jest ważnym aspektem marketingu aptek. 

Skontaktuj się z nami w celu otrzymania niezobowiązującej oferty!