Suplementy diety w Polsce cieszą się niezwykle dużą popularnością. Według badań zleconych przez OSAVI, około 67 % Polaków przyznaje się do używania tych preparatów. Warto jednak wiedzieć, że ich promocja wymaga stosowania się do przepisów prawnych. Dowiedz się, jak skutecznie i legalnie promować suplementy diety w 2023 roku.

Nowe przepisy – co zmieniło się w reklamie suplementów diety w 2023 r.?

Jak reklamować suplementy diety w 2023 roku? Obecne przepisy nie dopuszczają wykorzystywania wizerunku lekarzy i pracowników medycznych, ani też rekomendacji. Najważniejsze jednak, aby nie używać wyrażeń sugerujących, że suplementy diety mają działanie lecznicze. Jedynie substancje zawarte w nich mogą mieć prozdrowotne właściwości, a i to poparte musi być piśmiennictwem naukowym.  Zatem najważniejsze w marketingu farmaceutycznym jest podkreślenie, że suplement to nie lek, a preparat wspomagający naturalne funkcjonowanie organizmu. 

Warto wiedzieć, że obecnie są prowadzone prace nad ustawą zmieniającą zasady reklamy suplementów diety. Nowe przepisy miałyby zabraniać kierowania komunikacji w stronę osób poniżej 12 roku życia, a także zakazu umieszczania ich wizerunku. Ustawa wykluczałaby także opakowania przypominające produkty lecznicze, a także prezentację w placówkach medycznych i oświatowych. Ponadto byłby nakaz umieszczania informacji, że suplement diety jest środkiem spożywczym, a w żadnym wypadku o działaniu medycznym. 

Metody promocji suplementów diety

Marketing farmaceutyczny suplementów diety powinien głównie opierać się na funkcji informacyjnej. Zatem doskonale sprawdzą się treści na poziomie eksperckim, a także poradnikowym. Istnieje kilka skutecznych metod na pharma marketing suplementów diety.

 

    1. Strona WWW

Prowadzenie strony internetowej to fundament marketingu produktów farmaceutycznych. Powinna ona zawierać profesjonalne treści, które są odpowiednio dostosowane do odbiorców. Strona internetowa w pharma marketingu najlepiej by charakteryzowała się atrakcyjną i spójną oprawą graficzną, a przy tym była łatwa do nawigowania, bez względu na to, na jakim urządzeniu jest wyświetlana. Niezbędna jest także optymalizacja witryny zgodnie z zasadami SEO.

 

    1. Reklamy telewizyjne i radiowe

Choć telewizja i radio tracą na swojej popularności, to nadal warto zadbać o spoty reklamowe dostosowane do tych środków komunikacji. Warto pamiętać, aby były one stworzone zgodnie z przepisami prawnymi – zatem bez rekomendacji medycznych czy sugerowania o właściwościach leczniczych preparatu. Przed emisją spotu konieczne będzie także wpisanie suplementu diety u Głównego Inspektora Sanitarnego.

 

    1. Pozycjonowanie SEO

Niezwykle istotne w marketingu farmaceutycznym jest zadbanie o widoczność marki w wyszukiwarce Google. Warto zatem dostosować publikowane treści zgodnie z zasadami SEO. Dzięki temu content marketing w branży farmaceutycznej zapewni większą rozpoznawalność produktu i łatwiejszy dostęp do informacji o nim. Pozycjonowanie polega na optymalizacji strony www (opisy description, meta tagi) oraz samych treści na stronie odpowiednimi słowami kluczowymi. Słowa kluczowe są selekcjonowane na bazie narzędzi tj. Ubersuggest, Senuto, Google Keyword Planner. Odpowiedni wybór słów kluczowych to nie wszystko – należy jeszcze je umieścić w tekście odpowiednią ilość razy, aby zwiększyć pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

 

    1. Prowadzenie bloga medycznego

Dużą skutecznością w kampanii pharma marketingu odznacza się prowadzenie bloga medycznego. W przypadku reklamy suplementu diety doskonale sprawdzą się treści poradnikowo-lifestylowe i eksperckie. Warto zadbać o to, aby informacje zawarte w tekstach miały potwierdzenie w piśmiennictwie akademickim.

 

    1. Artykuły sponsorowane

Prowadzenie działań na witrynie internetowej marki to nie jedyne działania, jakie można wykonać w marketingu farmaceutycznym. Warto również zadbać o artykuły sponsorowane, umieszczane na portalach lifestylowych i informacyjnych, o dużych zasięgach. Teksty powinny mieć naturalnie wplecione frazy z podlinkowaniem do strony głównej firmy lub opisu produktu. 

 

    1. Social Media

Własny profil marki farmaceutycznej na Facebooku czy konto na Instagramie to podstawa w komunikacji marketingowej na social mediach. Coraz większą popularnością cieszą się także treści umieszczane na Tik Toku. Dzięki temu możliwe jest poszerzenie grona odbiorców i umożliwienie wspólnej interakcji.

Do stworzenia skutecznej promocji suplementu diety warto zatrudnić doświadczoną agencję marketingu farmaceutycznego. W ten sposób komunikacja będzie nie tylko efektywna, ale także zgodna z obowiązującymi przepisami. Wspieramy firmy farmaceutyczne oraz placówki medyczne od 2014 roku.

Skontaktuj się z nami w celu otrzymania niezobowiązującej oferty!

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *