W obecnych czasach coraz popularniejsze są usługi z zakresu medycyny estetycznej. Warto jednak wiedzieć, że aby dotrzeć do potencjalnych pacjentów, niezbędna jest odpowiednio przeprowadzona akcja marketingowa. W jaki sposób jednak to zrobić, aby nie narazić się na karę za reklamę? Dowiedz się, jak może wyglądać marketing usług medycznych.

Marketing usług medycznych a przepisy prawa

Warto wiedzieć, że w przypadku usług medycznych, podmiot ma znacznie bardziej ograniczone możliwości promocji. Stanowi o tym Ustawa o działalności leczniczej z 15 kwietnia 2011 roku. Według Art. 14 podmioty te mogą przekazywać informacje o tym, jakie usługi wykonują, natomiast nie może to mieć znamion reklamy. Do tego, przepisy są konkretyzowane przez Uchwałę Nr 29/11/VI NRL z dnia 16 grudnia 2011 r. Według niej ani lekarz, ani stomatolog nie mogą reklamować swoich usług, a jedynie podawać informacje na ich temat. Gabinety medycyny estetycznej mogą jednak prowadzić komunikację dotyczącą zabiegów, wskazań oraz przeciwwskazań do tych procedur medycznych. Natomiast podawanie do wiadomości publicznej wartościujących informacji, ze słowami „najlepsza”, „idealna” będzie mieć znamiona reklamy. Należy jednak mieć na uwadze, że mimo restrykcyjnych przepisów, nadal można z sukcesem przeprowadzić marketing medyczny.

Najskuteczniejsze metody marketingu medycznego dla klinik medycyny estetycznej?

Jak zatem klinika medycyny estetycznej, może wyróżnić się na rynku i dotrzeć do potencjalnych klientów w świetle wymienionych przepisów? Wymierne efekty w tej kwestii przynoszą następujące działania marketingu medycznego:

  • blog

Prowadzenie bloga medycznego na stronie kliniki medycyny estetycznej zapewnia wiele korzyści. Przede wszystkim pacjenci, zanim podejmą decyzję o skorzystaniu z usług, mogą sprawdzić przebieg zabiegu, wskazania do niego oraz przeciwwskazania. Dzięki temu już przed wizytą u lekarza medycyny estetycznej mają informację na temat danej procedury. Do tego, artykuły blogowe skonstruowane zgodnie z zasadami SEO mogą dotrzeć do większej grupy odbiorców. Warto jednak pamiętać, że teksty publikowane na nim nadal mają cel informacyjny oraz edukacyjny. Należy w nich podawać fakty potwierdzone badaniami w przystępny dla pacjenta sposób. Treści nie mogą wzbudzić fałszywego przekonania o skuteczności danej procedury. Zatem decydując się na opublikowaniu artykułu o zabiegu usunięcia tatuażu, należy rzetelnie opisać przebieg zabiegu np. z użyciem lasera ND:YAG, opierając się o źródła naukowe. Co więcej, niezbędne jest zawarcie także informacji dotyczących problemów rozbijania barwników, a także wskazań oraz przeciwwskazań do wykonania procedury. 

  • strona internetowa

Odpowiednio skonstruowana strona internetowa będzie skutecznym narzędziem  marketingu medycznego kliniki medycyny estetycznej. Warto na niej zawrzeć informacje nie tylko o oferowanych świadczeniach, ale także o kadrze specjalistów. Dzięki temu pacjent ma szansę przeczytać o doświadczeniu lekarza medycyny estetycznej, a nawet zweryfikować opinie o nim np. przez wyszukiwarkę Google. Niezmiernie istotny jest także atrakcyjny design strony internetowej oraz jej jasna konstrukcja zapewniająca wysoką responsywność. Dzięki temu korzystanie z niej będzie znacznie łatwiejsze.

  • copywriting medyczny

Zarówno przy stronie internetowej, jak i prowadzeniu na niej bloga warto zadbać o treści. Copywriting medyczny pisany zgodnie z przepisami ustawy ma na celu skutecznie informować o przeprowadzanych procedurach. Powinien cechować się eksperckością, bazować na rzetelnych źródłach i utrzymywać odpowiedni ton komunikacji. Teksty zoptymalizowane pod SEO zwiększają także widoczność w sieci, zwiększając ruch na stronie i przyczyniając się do sprzedaży usług medycznych gabinetów medycyny estetycznej. . Dobrze zaplanowany i prowadzony content marketing medyczny, zamienia kliknięcia w pacjentów i przyczynia się do rozwoju podmiotu medycznego. 

To tylko kilka sposobów prowadzenia marketingu medycznego dla kliniki medycyny estetycznej. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, napisz do nas. Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.

Źródła:

Uchwała Nr 29/11/VI NRL z dnia 16 grudnia 2011 roku W sprawie szczegółowych zasad podawania do publicznej wiadomości informacji o udzielaniu przez lekarzy i lekarzy dentystów świadczeń zdrowotnych,

Ustawa o działalności leczniczej z 15 kwietnia 2011 roku.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *