Jak stworzyć copywriting medyczny w 2023 roku?
Marketing farmaceutyczny i medyczny to dziedziny, które są obarczone restrykcjami prawnymi. Warto pamiętać, że przy tworzeniu treści komunikacyjnych dla wyrobów medycznych i farmaceutycznych nie można im nadawać charakteru reklamowego, a jedynie informacyjny. Dowiedz się, jaki powinien być copywriting medyczny w 2023 roku.
Copywriting medyczny, czyli zasady pisania skutecznych treści na strony www
Copywriting medyczny to skuteczne narzędzie komunikacyjne. Jednak stosowanie go wymaga znajomości przepisów prawnych, w tym Ustawy o wyrobach medycznych zmienionej w 2023 roku. Marketing farmaceutyczny i medyczny powinien opierać się na funkcjach: edukacyjnej i informacyjnej. Wśród najważniejszych zasad copywritingu medycznego można wymienić:
-
- rzetelność
Każde informacje przedstawione w treściach marketingu pharma i medycznego powinny mieć poparcie w piśmiennictwie akademickim, branżowym lub badaniach. Zatem należ zadbać, aby przedstawiać właściwości substancji czy przebieg zabiegu w dokładny sposób. Szczególnie jest to istotne przy marketingu usług medycznych, takich jak w klinice medycyny estetycznej. Przy tworzeniu artykułów należy przedstawić nie tylko sam zabieg, ale również wskazania do niego, przeciwwskazania, efekty oraz działania niepożądane.
-
- zakaz reklamy wyrobów medycznych
Kolejną istotną zasadą w copywritingu medycznym jest zakaz stosowania terminów kojarzonych z reklamą. Zatem przy tworzeniu takich treści należy unikać wszelkich sformułowań wartościujących czy nawoływań do skorzystania z usług placówki medycznej.
-
- dopasowanie do grupy docelowej
Prowadzenie bloga medycznego powinno opierać się także na odpowiednim dopasowaniu do grupy docelowej. Przy marketingu medycznym i farmaceutycznym można wyróżnić dwóch głównych klientów – pacjenci oraz lekarze. Należy zatem zastosować taki język komunikacji, aby treści były zarówno łatwo przyswajalne, jak i podkreślały profesjonalizm marki.
W świetle nowych przepisów obowiązujących od 1 stycznia 2023 roku trzeba pamiętać przy prowadzeniu bloga medycznego, aby nie używać nazwy wyrobów medycznych, czyli np. preparatów lub urządzeń stosowanych przy zabiegach. Dozwolone jest natomiast opisanie wykorzystywanych technologii czy właściwości substancji, takich jak kwas hialuronowy, osocze bogatopłytkowe czy toksyna botulinowa.
Zobacz naszą ofertę z zakresu copywritingu medycznego
Copywriting medyczny w marketingu farmaceutycznym
Copywriting w pharma marketingu powinien być podzielony na suplementy diety, leki OTC oraz te dostępne na receptę, czyli Rx. Wynika to z tego, że działania komunikacyjne dotyczące tych ostatnich mogą być dostępne jedynie dla osób upoważnionych do wystawiania recept. W pharma marketingu szczególną skutecznością charakteryzuje się prowadzenie bloga oraz publikowaniem na nim wysokiej jakości artykułów eksperckich. Należy zadbać, aby treści były stworzone rzetelnie i nie stwarzały ryzyka wprowadzenia odbiorcę w błąd. Zakazane jest adresowanie komunikacji do osób niepełnoletnich, a także wykorzystywanie autorytetu medycznego, w postaci np. aktorów przebranych za lekarzy. Odpłatna współpraca z celebrytami polecającymi wyrób medyczny również jest działaniem niezgodnym z prawem.
Copywriting medyczny w marketingu medycznym
Marketing usług medycznych również powinien przede wszystkim skupiać się na działaniach edukacyjnych oraz informacyjnych. Zabronione jest tworzenie ulotek reklamowych oraz rozprowadzanie ich. Natomiast do działań zgodnych z prawem należy dostarczanie np. materiałów informacyjnych podczas wizyty kwalifikacyjnych w gabinecie medycyny estetycznej. Na stronie internetowej może się pojawić cennik zabiegów, zakres oferty, adres, godziny otwarcia, a także dane dotyczące wykształcenia pracowników placówki medycznej. Prowadzenie bloga medycznego powinno przede wszystkim skupiać się na rzetelnym opisie zabiegów z uwzględnieniem wszelkich niezbędnych informacji, czyli także przeciwwskazań i działań niepożądanych.
Copywriting medyczny może być skomplikowany, zwłaszcza jeśli pisanie tekstów na stronę internetową będzie realizowane jako poboczne zadanie np. przez lekarzy. Znacznie lepiej nawiązać współpracę z doświadczoną agencją kreatywną, która stworzy atrakcyjne i legalne treści promocyjne.
Skontaktuj się z nami w celu otrzymania niezobowiązującej oferty!
Poznaj naszą ofertę z zakresu marketingu medycznego i farmaceutycznego
Źródła:
Najnowsze komentarze