Marketing farmaceutyczny obejmuje nie tylko promocję gotowego produktu, ale również odpowiednio skrojony naming wyrobu farmaceutycznego. Nazwa powinna być unikalna, charakterystyczna, a zarazem łatwa do zapamiętania. Dzięki temu możliwe jest zwiększenie rozpoznawalności u potencjalnego konsumenta oraz łatwe zapamiętanie produktu. Dowiedzmy się, jakimi cechami powinna charakteryzować się nazwa produktu farmaceutycznego.

Dlaczego nazwa leku, suplementu diety jest ważna?

Opracowanie wysokiej jakości preparatu farmaceutycznego to nie koniec drogi w staraniu się o jego sukces ekonomiczny. Niezbędne jest opracowanie odpowiedniej strategii marketingu farmaceutycznego oraz stworzenie unikalnej nazwy leku, suplementu diety czy preparatu. W ten sposób możliwe jest uzyskanie lepszej pozycji na rynku, wyróżnienie produktu, a także świadomości wśród grupy klienckiej. Należy mieć też na uwadze, że nazwa leku powinna w pewien sposób odzwierciedlać jego przeznaczenie lub odnosić do pozytywnych odczuć – w ten sposób możliwe jest nawiązanie komunikacji z potencjalnym odbiorcą produktu. Unikalna i odpowiednio stworzona nazwa wpływa na skuteczność pharma marketingu. Dlatego warto zlecić to zadanie doświadczonej agencji namingowej.

Zasady opracowywania skutecznego namingu dla leków i suplementów diety

Dobrze skonstruowana nazwa leku powinna być zgodna z przepisami, a więc pod żadnym pozorem nie może wprowadzać w błąd potencjalnego pacjenta. Istotne znaczenie ma także fakt, aby nie stwarzała możliwości pomyłki z innym preparatem farmaceutycznym o już zarejestrowanej nazwie. Ponadto nazwa suplementu diety nie może sugerować jego właściwości terapeutycznej, gdyż ten wyrób nie jest lekiem. Dozwolone jest natomiast różnicowanie na postać preparatu czy wysokość dawki. 

Warto mieć na uwadze, że dobra nazwa, skuteczna w pharma marketingu powinna być rozpoznawalna, a także łatwo zapadająca w pamięć dla potencjalnego odbiorcy. Niezbędne jest również sprawdzenie, czy jest ona unikalna i czy możliwe jest zarejestrowanie jej. Podobnie jak unikalna nazwa firmy – dzięki temu można znacznie zwiększyć rozpoznawalność zarówno wizerunku marki, jak i samych preparatów. 

Przy kreacji nazw leków należy rozróżnić nazwę chemiczną od tej stosowanej handlowo. Ta pierwsza oznacza substancję w preparacie i wykorzystywana jest w pracach naukowych, badaniach, a także np. na ulotce dołączonej do preparatu – pojawia się również na opakowaniu. Natomiast ta druga powinna być stworzona z myślą o odbiorcach, tak by była łatwa w zapamiętaniu i trudna do pomylenia z jakimkolwiek innym wyrobem.

W przypadku tworzenia nazw leków lub suplementów diety można wyróżnić kilka sposobów kreacji namingu produktu:

    • pochodząca od substancji w składzie np. PARACETAMOL DOZ, IBUPROM

    • dotycząca zastosowania wyrobu np. GRIPEX, ALLERTEC, CLIMAFEM, ACATAR

    • kojarząca się z właściwościami preparatu np. ULGIX, FERLMAN, FERTISM

    • wzbudzająca pozytywne emocje czy odczucia np. CLARITINE, BRAVERA.

Wiele firm farmaceutycznych również decyduje się na wybór nazwy, która nie ogranicza preparatu do danego wskazania, otwierając przy tym drogę do zmiany w komunikacji pharma marketingowej. 

Tworzenie nazwy dla wyrobu farmaceutycznego może być wyzwaniem – należy przecież wziąć pod uwagę nie tylko jej legalność, ale również wpływ na odbiorcę i potencjał na rynku. Dlatego warto zlecić to zadanie doświadczonej agencji namingowej. W ten sposób zwiększysz szansę na skuteczny marketing farmaceutyczny oraz lepszą rozpoznawalność zarówno preparatu, jak i samej marki.

Skontaktuj się z nami w celu otrzymania niezobowiązującej oferty!

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *