W marketingu medycznym należy stosować się do zaostrzonych przepisów. Wraz z początkiem roku 2023 weszła w życie nowelizacja Ustawy o Wyrobach Medycznych. Zmiany dotykają także placówki świadczące usługi zdrowotne. Dowiedz się, jak wypromować klinikę medycyny estetycznej zgodnie z nowymi przepisami.
Marketing kliniki medycyny estetycznej – kreacje graficzne na witrynę
Witryna to wizytówka dla każdej kliniki medycyny estetycznej. Choć dotychczas możliwe było udostępnianie grafik wraz z urządzeniami do zabiegów, to po zmianie Ustawy o Wyrobach medycznych należy dostosować je do obecnych przepisów – najpóźniej do 30 czerwca 2023 r. Zgodnie z prawem na witrynie placówki może znajdować się nadruk przedstawiający informację o technologii wykorzystywanych przy procedurach leczniczych. Umieszczenie grafik z zakresem usług również jest dozwolone. Należy zadbać także o wizualizacje przedstawione na billboardach i rollupach, do których mają zastosowanie te same przepisy.
Warto zlecić wykonanie materiałów graficznych marketingu medycznego dla klinik medycyny estetycznej doświadczonej agencji. Dzięki temu możliwe jest zapewnienie większej rozpoznawalności wizualnej dla placówki leczniczej.
Poznaj możliwości w zakresie marketingu medycznego dla klinik medycyny estetycznej
Ulotki a marketing usług zdrowotnych
Dotychczas popularnym środkiem komunikacji w marketingu usług medycznych były ulotki reklamowe. Obecnie jednak ich forma oraz sposób dystrybucji uległy znacznym zmianom. Otóż tradycyjna ulotka reklamowa już nie jest dozwolona w przypadku marketingu placówek medycznych. Natomiast może mieć ona charakter informacyjny. Zatem możliwe jest umieszczenie na ulotce opisu zabiegu, wskazań, przeciwwskazań, wykorzystywanych technologii, skutków ubocznych oraz efektów. Wręczenie pakietu informacyjnego może odbyć się jedynie na terenie placówki leczniczej, np. podczas wizyty kwalifikacyjnej.
Marketing kliniki medycyny estetycznej – strona internetowa
Skutecznym narzędziem w marketingu medycznym jest prowadzenie strony internetowej, bloga oraz fanpage placówki leczniczej. To efektywny sposób na nawiązanie relacji z potencjalnym pacjentem, a także przekazanie wszelkich niezbędnych informacji o zakresie usług kliniki czy pracującej tam kadrze.
Choć pisanie tekstów na strony internetowe może się wydawać łatwym zajęciem, to zainwestowanie w profesjonalny copywriting medyczny jest znacznie korzystniejsze. W ten sposób można odciążyć pracowników kliniki z obowiązku tworzenia treści, a także zadbać o to, by placówka miała dobrze skonstruowaną strategię komunikacyjną. Wysokiej jakości copywriting medyczny to artykuły eksperckie oparte o piśmiennictwo akademickie i naukowe. To również dbałość o rzetelne przedstawienie przebiegu zabiegu leczniczego, wraz ze wskazaniami, przeciwwskazaniami, efektami oraz skutkami niepożądanymi. Profesjonalne pisanie tekstów na strony internetowe musi być także odpowiednio dostosowane językowo do odbiorców. Dzięki temu artykuły na blogu placówki medycznej będą atrakcyjniejsze dla potencjalnych pacjentów.
Ponadto na stronie internetowej placówki medycznej mogą się znaleźć również informacje dotyczące misji podmiotu leczniczego, zakres oraz opisy zabiegów, dane dotyczące specjalizacji lub wykształcenia lekarzy pracujących w klinice, cennik czy godziny otwarcia. Należy jednak pamiętać, że umieszczenie nazw handlowych wyrobów medycznych jest niedozwolone. W takiej sytuacji możliwe jest wskazanie technologii lub wykorzystywanych substancji.
Nasza agencja marketingu medycznego wspiera podmioty lecznicze od 2014 roku. Tworzymy nie tylko kreacje graficzne czy logo, ale również nowoczesne strony internetowe np. na CMS WordPress.
Skontaktuj się z nami w celu otrzymania niezobowiązującej oferty!
Najnowsze komentarze