Placówki medyczne obowiązuje zakaz reklamy. Dlatego niezwykle istotna jest odpowiednio skrojona strategia komunikacyjna dla takich podmiotów. Obecnie ogromną rolę w promocji gabinetów lekarskich pełni witryna internetowa. Dowiedz się, w jaki sposób zaprojektować stronę dla placówki medycznej, aby pozyskiwać pacjentów w 2023 roku.

Medyczne strony internetowe – 8 praktycznych zasad, według których powinny być projektowane

Ze względu na przepisy prawne placówki medyczne nie mogą się reklamować w tradycyjny sposób. Natomiast dozwolone są funkcje informacyjne i edukacyjne w komunikacji marketingowej. Dlatego atrakcyjnym sposobem na pozyskiwanie potencjalnych pacjentów jest odpowiednio skonstruowana strona dla gabinetu lekarskiego. Oto 8 zasad, dzięki którym witryna internetowa będzie efektywna.

1.Zadbaj o stworzenie responsywnej strony internetowej

Należy mieć na uwadze, że według raportu Digital 2023, prawie 90% Polaków korzysta z internetu, ponadto do sieci komórkowej jest podłączone 52,95 miliona telefonów. Łatwo zatem stwierdzić, że niektórzy użytkownicy sieci mają po kilka urządzeń mobilnych i to właśnie na nich często przeglądają strony internetowe. Dlatego należy zadbać, aby strona internetowa gabinetu była responsywna i sprawnie działała na różnych urządzeniach.

2.Dodaj interaktywne elementy do medycznej strony internetowej

Warto zadbać także o to, aby strona dla gabinetu lekarskiego była interaktywna. Doskonale sprawdzą się widgety, formularze i atrakcyjne infografiki. Dzięki temu korzystanie z witryny będzie atrakcyjniejsze i pozwoli na wyróżnienie placówki medycznej na tle konkurencji. 

3.Zaprojektuj stronę internetową dla gabinetu medycznego tak, aby była przejrzysta i łatwa w nawigowaniu

Aż 94% respondentów pewnego badania stwierdziło, że intuicyjna nawigacja jest dla nich najbardziej wartościową funkcjonalnością stron www. Podczas projektowania strony internetowej gabinetu stomatologicznego czy dla kliniki medycyny estetycznej odpowiednio zaplanuj jej rozkład. Powinny znaleźć się tam czytelne kategorie, tak aby użytkownik nie miał żadnych trudności w znalezieniu potrzebnych informacji tj.lista zabiegów, opis placówki, blog, media, kontakt.

4. Zadbaj o publikowanie wysokiej jakości treści

Marketing medyczny musi w dużej mierze opierać się na funkcjach: informacyjnej i edukacyjnej. Dlatego treści, które pojawią się na stronie internetowej gabinetu, muszą być najwyższej jakości. Należy zadbać nie tylko o dopasowanie języka komunikacji do odbiorcy i zastosowanie poprawnej polszczyzny. Artykuły powinny nieść za sobą wartość merytoryczną, a do tego najlepiej, aby były oparte na piśmiennictwie akademickim, naukowym i branżowym. Warto także dostosować publikowane treści do zasad SEO, dzięki czemu sama witryna będzie łatwiejsza do wyszukania w Google. Treści powinny zawierać odpowiednią liczbę słów kluczowych wyselekcjonowanych na bazie narzędzi jak: Adwords Keyword Planner, Ubersuggest, Senuto. Słowa kluczowe powinny zostać naturalnie umieszczone w treści (2-3 razy). Szczególnie warto zadbać o frazy kluczowe w nagłówkach. Zachowanie balansu pomiędzy optymalizacją SEO a merytorycznością i przejrzystością jest niezwykle trudne!

5.Strona nie powinna przeciążać urządzeń

Nic tak nie wpływa negatywnie na komfort korzystania ze strony internetowej, jak wolno ładująca się witryna. Im dłużej strona www placówki medycznej się ładuje, tym zwiększa się współczynnik odrzuceń (Bounce Rate – jest to procent odwiedzających, którzy opuszczają witrynę po obejrzeniu tylko jednej podstrony). Pewne badanie pokazuje, że strony www ładujące się w ciągu 2 sekund posiadają bounce rate na poziomie 9%, a witryny ładujące się w ciągu 5 sekund mają wskaźnik na poziomie 38%. Zadbaj o jej optymalizację ładowania strony, tak by działała ona płynnie i szybko. To znacząco wpłynie na sprzedaż Twoich usług medycznych i zaufanie do marki. Nawet 1-2 sekundowe opóźnienie wskaźnika w stosunku do konkurencji może kosztować Cię utratę sporej części przychodów. 

6.Atrakcyjny design strony placówki medycznej 

Estetyka witryn internetowych ma ogromne znaczenie – badania dowodzą, że obrazy generują większe zaangażowanie od tekstów aż o 650%. Mózg przetwarza obrazy dużo szybciej niż treść, dlatego zadbaj o atrakcyjne zdjęcia, infografiki czy materiały video. Oprawa graficzna strony internetowej gabinetu powinna być nie tylko estetyczna, ale także podkreślić profesjonalizm placówki. 

7. Dodaj na stronę internetową prawdziwe dane dotyczące kadry i specjalizacji

Choć reklama placówki medycznej jest zakazana, to dozwolone jest informowanie o wykształceniu, doświadczeniu i specjalizacji pracujących tam lekarzy, a także o misji samego gabinetu. Warto zadbać o to, by zakładka „O Nas” była zgodna z prawdą, a przy tym pozwalała odbiorcom na szybkie zweryfikowanie informacji. Możliwe jest także dodanie zdjęć personelu medycznego, przez co nabiorą oni bardziej realnego wymiaru dla potencjalnego pacjenta, zwiększając wiarygodność placówki i budując zaufanie. 

8. Pisz profesjonalnym, ale zrozumiałym językiem dla potencjalnego pacjenta

Żargon medyczny jest zrozumiały głównie dla lekarzy i personelu szpitali. Natomiast przeciętny Kowalski może mieć trudność z przyswojeniem informacji napisanych w ten sposób. Dlatego tworząc treści dostosuj język do swojego odbiorcy. Dzięki temu czytanie artykułów będzie przyjemniejsze i bardziej zrozumiałe. 

Stworzenie skutecznego marketingu usług medycznych i atrakcyjnej strony internetowej mogą być wyzwaniem, a do tego zajmują mnóstwo czasu. Wiele klinik i gabinetów zleca to profesjonalnej agencji marketingu medycznego. Wspieramy branże obarczone restrykcjami od 2014 roku.

Skontaktuj się z nami w celu otrzymania niezobowiązującej oferty!

Zobacz nasze ostatnie realizacje z zakresu projektowania graficznego dla placówek medycznych