Marketing medyczny jest obwarowany obostrzeniami prawnymi, jednak odpowiednio przygotowany może przynieść korzyści marce – takie jak rozpoznawalność oraz informowanie potencjalnych pacjentów o świadczonych zabiegach. W komunikacji kliniki medycyny estetycznej z odbiorcami kluczowa jest rzetelność, regularność oraz przystępny język. Dowiedz się, jak może wyglądać marketing medyczny i dlaczego warto go stosować.
Marketing usług medycznych – jakie działania warto wdrożyć?
W przypadku marketingu usług zdrowotnych należy pamiętać o tym, aby był on zgody z przepisami prawa. W żadnym wypadku nie może on namawiać do skorzystania z zabiegów, przedstawiać procedury medyczne w języku korzyści czy podawać niepełne informacje. Główną funkcją marketingu dla kliniki medycyny estetycznej powinna być edukacja odbiorców. Dozwolone jest również informowanie o zakresie usług, godzinach otwarcia czy o wykształceniu i specjalizacji lekarzy pracujących w placówce. Dlatego doskonałym rozwiązaniem jest prowadzenie bloga medycznego. Powinien być on oparty o kilka zasad:
-
- treści oparte o rzetelne źródła
Artykuły publikowane na blogu powinny mieć charakter ekspercki. Do tego trzeba zadbać o przedstawienie źródeł, które będą poparciem dla udostępnianych treści. Niezbędna jest zatem bibliografia składająca się z piśmiennictwa akademickiego oraz medycznego.
-
- artykuły muszą być zgodne z panującymi przepisami prawnymi
W copywritingu medycznym nie można używać języka korzyści. Posty powinny mieć charakter informacyjny i edukacyjny. Zatem tworząc treści dotyczące konkretnego zabiegu, należy uwzględnić wskazania, przeciwwskazania, przebieg procedury, efekty oraz możliwe skutki niepożądane i powikłania. W ten sposób tekst będzie zgodny z przepisami prawnymi oraz nie wprowadzi potencjalnego pacjenta w błąd.
-
- zoptymalizuj treści pod kątem SEO/SEM
Nawet najlepiej skonstruowane treści mogą być zwyczajnie trudne do wyszukiwania. Dlatego trzeba przy prowadzeniu bloga odpowiednio zaplanować wykorzystane słowa kluczowe w tekście. Dzięki temu publikowane treści będą łatwiejsze do znalezienia dla odbiorcy, a samo pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce Google będzie lepsze.
Jak prowadzić marketing medyczny zgodnie z prawem?
To tylko najważniejszych zasad w marketingu usług zdrowotnych. Konieczne okaże się również zadbanie o responsywność witryny internetowej, jej przejrzystość, łatwość nawigacji czy estetykę. Dobrym pomysłem jest powierzenie komunikacji doświadczonej agencji marketingu medycznego. W ten sposób zadbasz, aby prowadzenie bloga było efektywne dla Twojej kliniki medycyny estetycznej, a przy tym zgodne z panującymi przepisami prawnymi.
Jakich działań nie należy podejmować w marketingu usług medycznych?
Dobry copywriting medyczny powinien być legalny oraz zrozumiały dla odbiorców. Dlatego należy unikać następujących działań:
-
- używanie języka korzyści
Opisywanie zabiegów i kliniki medycyny estetycznej w superlatywach, wartościowanie np. „najlepszy gabinet”, „najskuteczniejsze odsysanie tłuszczu” jest niedozwolone.
-
- call-to-action
Wzywanie do skorzystania z oferty również nie jest odpowiednim działaniem. Marketing usług zdrowotnych to informowanie i edukacja, a nie zachęcanie do zapisów na zabiegi.
-
- tworzenie trudnych treści
W przypadku marketingu dla klinik medycyny estetycznej grupą docelową treści są pacjenci. Należy odpowiednio dostosować język, aby był on zrozumiały oraz łatwy w czytaniu dla odbiorców.
Agencja marketingu medycznego zadba, aby publikowane treści były przyjemne w odbiorze oraz trafiły do potencjalnych pacjentów.
Źródła:
Uchwała Nr 29/11/VI NRL z dnia 16 grudnia 2011 roku W sprawie szczegółowych zasad podawania do publicznej wiadomości informacji o udzielaniu przez lekarzy i lekarzy dentystów świadczeń zdrowotnych
Ustawa o działalności leczniczej z 15 kwietnia 2011 roku
A może specjalistyczny marketing dla praktyk lekarskich? Czytaj więcej.
Przeczytaj artykuł o marketingu farmaceutycznym
Poznaj 10 najważniejszych zasad copywritingu medycznego.
Najnowsze komentarze