Marketing stomatologiczny — jak wypromować gabinet stomatologiczny lub dentystyczny?

Prowadzenie marketingu gabinetu stomatologicznego jest skomplikowanym zadaniem. Wynika to z tego, że placówki świadczące usługi medyczne mają zakaz reklamy. Natomiast mogą informować i edukować na temat przeprowadzanych zabiegów i metod leczenia. Dowiedz się, jak skutecznie wypromować gabinet stomatologiczny.

Co jest istotne przy tworzeniu komunikacji dla gabinetów stomatologicznych?

Przy planowaniu marketingu medycznego w branży stomatologicznej należy mieć na uwadze kilka elementów.

Dopasowanie komunikacji do pacjenta

Warto zadbać o zrozumiałość języka komunikacji do odbiorcy. Dzięki temu potencjalni pacjenci łatwo dowiedzą się niezbędnych informacji na temat interesującego ich zabiegu.

Dostępność informacji

Niezbędne jest umieszczenie wszelkich ważnych informacji, które mogą zainteresować potencjalnego pacjenta. Korzystne jest udostępnienie na stronie internetowej nie tylko zakresu usług, godzin otwarcia, lokalizacji, ale także cennika. Wiele osób z zaciekawieniem szuka informacji dotyczących kosztów leczenia stomatologicznego. 

Możliwość nawiązania interakcji

Kolejny ważny element w tworzeniu marketingu medycznego stanowi łatwość nawiązania interakcji pomiędzy gabinetem stomatologicznym a potencjalnym pacjentem. Dlatego korzystne jest prowadzenie social mediów. W ten sposób możliwe jest skrócenie dystansu między nadawcą a odbiorcą.

Dzięki tym działaniom możliwe jest zdobycie większej rozpoznawalności dla gabinetu stomatologicznego, nie łamiąc przy tym zakazu reklamy. Należy jednak zadbać o to, aby treści były przygotowane w sposób rzetelny i przede wszystkim – legalny.

Regulacje prawne dotyczące marketingu gabinetów stomatologicznych i wyrobów medycznych

W myśl obowiązujących przepisów nie jest możliwe prowadzenie reklamy dla placówek medycznych i stomatologicznych. Ponadto w 2023 r. zaostrzyły się przepisy dotyczące promocji wyrobów medycznych. Nie można podawać nazw handlowych urządzeń wykorzystywanych podczas zabiegów oraz preparatów. Dozwolone jest jednak opisywanie technik i metod leczenia oraz podawanie stosowanych substancji. Przy prowadzeniu marketingu medycznego należy także uważać na wyrażenia wartościujące np. „najlepszy dentysta” – takie działania mają znamiona reklamy. Warto również zadbać o zgodne z przepisami grafiki czy billboardy – mogą one zawierać zakres usług czy omówienie stosowanej technologii – jednak bez nazw handlowych.

Agencja kreatywna Warszawa – usługi dla gabinetów stomatologicznych

Marketing w branży stomatologicznej wymaga doskonałej znajomości przepisów, a także rzetelnego doboru metod komunikacji. Dlatego warto wybrać taką agencję kreatywną w Warszawie, która ma doświadczenie przy działaniach komunikacyjnych dla placówek medycznych. Od 2014 r. tworzymy marketing medyczny, który opiera się o następujące metody promocji:

    • tworzenie nowoczesnych stron internetowych

Witryna internetowa gabinetu stomatologicznego to często miejsce, w którym potencjalny pacjent szuka niezbędnych informacji dotyczących zakresu usług, cennika czy godzin otwarcia. Warto zadbać, aby strona działała płynnie – nie tylko na komputerach, ale przede wszystkim na smartfonach. Duże znaczenie ma także estetyka — najlepiej, by podkreślała profesjonalizm placówki. Najlepsza strona internetowa będzie czytelna i łatwa w nawigowaniu dla odbiorcy. Dzięki temu placówka medyczna zadba o rozpoznawalność marki oraz stworzenie profesjonalnego wizerunku.

    • tworzenie skutecznych treści – copywriting medyczny

W przypadku marketingu medycznego dużą uwagę należy przykładać do jakości tworzonych treści. Artykuły dla gabinetów stomatologicznych powinny być eksperckie i oparte na piśmiennictwie akademickim. Jednocześnie niezbędne jest to, aby stosowany język był zrozumiały i przyjemny dla odbiorcy. Warto też zadbać o optymalizację treści pod kątem SEO/SEM. Dzięki temu witryna internetowa będzie lepiej pozycjonowana w wyszukiwarce Google, a przez to łatwiejsza do znalezienia dla potencjalnego pacjenta.

Skutecznym narzędziem w prowadzeniu marketingu usług zdrowotnych jest blog medyczny. Dzięki niemu możliwe jest regularne informowanie o zakresie usług i przebiegu zabiegów. Systematyczne dodawanie ciekawych treści do bloga medycznego pozwoli na zwiększenie rozpoznawalności marki i nawiązanie relacji z odbiorcą.

    • komunikacja w mediach społecznościowych

Obecnie wiele osób szuka informacji na social mediach. To wygodne, gdyż można nie tylko poznać zakres usług, godziny otwarcia czy cennik, ale również opinie o placówce medycznej. Dlatego warto zadbać o prowadzenie social mediów. 

Dzięki takim działaniom możliwa jest skuteczna i legalna promocja gabinetu dentystycznego.

Korzyści współpracy z agencją marketingu medycznego 

Współpraca z doświadczoną agencją kreatywną, która specjalizuje się w marketingu medycznym, to korzystne rozwiązanie dla gabinetu czy kliniki stomatologicznej. W ten sposób możliwe jest odciążenie personelu od dodatkowych obowiązków związanych z tworzeniem treści czy prowadzeniem social mediów. W zamian za to placówka medyczna zyskuje skuteczną strategię promocyjną – w ramach której tworzone są atrakcyjne treści eksperckie. Ponadto agencja kreatywna zadba także o wizualny aspekt publikacji i stworzenie estetycznych grafik.

Skontaktuj się z nami w celu otrzymania niezobowiązującej oferty!