Prowadzenie bloga medycznego

Marketing dla podmiotów zapewniających usługi i wyroby medyczne jest ograniczony przez przepisy prawne zakazujące reklamy. Natomiast legalnym i skutecznym sposobem na komunikację firmy jest informowanie o zakresie działalności. Dlatego coraz większą popularność zyskuje prowadzenie bloga medycznego. W ten sposób można zadbać nie tylko większą rozpoznawalność podmiotu, ale również zwiększyć świadomość odbiorców na temat świadczonych usług zdrowotnych lub wyrobów. Dowiedz się, dlaczego prowadzenie bloga to korzystne rozwiązanie w marketingu medycznym

Dlaczego placówka medyczna powinna prowadzić bloga?

Skuteczny marketing usług medycznych powinien opierać się na funkcjach informacyjnej oraz edukacyjnej. W tym celu doskonale sprawdzi się prowadzenie bloga. W ten sposób podmiot leczniczy ma szanse na dotarcie do większej liczby potencjalnych pacjentów. Ponadto jest to korzystne rozwiązanie pozwalające na informowanie nie tylko o zakresie świadczonych usług, ale także o przebiegu zabiegów. Zgodnie z prawem treści powinny uwzględniać zarówno wskazania, jak i przeciwwskazania – efekty oraz ewentualne skutki niepożądane. Nie należy także namawiać do zapisania się na zabieg czy przedstawiać go w języku korzyści. Używanie wyrażeń wartościujących, takich jak np. „najlepszy”, „najskuteczniejszy” może być uznane za reklamę usług medycznych, co jest nielegalne. 

Prowadzenie bloga medycznego to także narzędzie umożliwiające komunikację z pacjentami. Warto również pamiętać o dopasowaniu treści pod kątem zasad SEO/SEM, dzięki czemu poprawie ulegnie pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce Google. W ten sposób więcej odbiorców ma szanse na dotarcie do bloga, przez co marketing usług medycznych jest efektywniejszy. 

Zasady prowadzenia bloga medycznego

Skuteczne prowadzenie bloga medycznego wiąże się z przestrzeganiem kilku ważnych zasad.

Publikowane treści powinny mieć poziom ekspercki

Bez względu na to, czy na prowadzenie bloga medycznego decyduje się klinika, czy producent wyrobów medycznych, należy zadbać, aby publikowane artykuły miały poziom ekspercki. Zatem przy tworzeniu treści niezbędne jest posiłkowanie się akademickim i medycznym piśmiennictwem. Dobrze wyselekcjonowana bibliografia uwiarygodni treści i pozwoli uzyskać profesjonalny wizerunek.

Publikowane treści powinny być zgodne z prawem

Podmioty lecznicze nie mogą reklamować swoich usług, a jedynie informować i uczyć. Dlatego niezbędne jest tworzenie treści w rzetelny sposób, za to z pominięciem tradycyjnych metod marketingowych, jak przedstawianie korzyści czy call-to-action.

Odpowiednie dopasowanie słów kluczowych to podstawa przy optymalizacji SEO

Treści publikowane na blogu powinny zawierać odpowiednio wyselekcjonowane słowa kluczowe, które pozwolą na lepsze pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce Google i łatwiejsze dotarcie na stronę dla odbiorców. Przy poszukiwaniu słów kluczowych pomocne mogą się okazać narzędzia takie jak Senuto, Adwords Keyword Tool czy Ubersuggest.  Takimi rozwiązaniami dysponuje doświadczona agencja marketingu medycznego. Co więcej – konieczne jest także naturalne wplecenie słów kluczowych w tekście, tak aby nie zaburzały one odbioru treści. 

Systematyczność publikacji jest niezwykle istotna

Jeśli chcesz zadbać o to, aby prowadzenie bloga medycznego przyniosły satysfakcjonujące efekty, zadbaj o regularne publikowanie wpisów. W ten sposób nie tylko zwiększysz zaangażowanie odbiorców, ale także zoptymalizujesz witrynę pod kątem SEO. Pomocne okaże się także podpięcie Google Analytics w celu zbadania ruchu na stronie internetowej.

Dopasuj język do odbiorcy

Copywriting medyczny przeznaczony dla pacjentów będzie znacznie się różnić od treści kierowanych do lekarzy. Dlatego zadbaj o odpowiednie dopasowanie komunikacji, tak by była ona dostępna i łatwa w zrozumieniu. Odpowiednio dostosowany copywriting medyczny wpłynie pozytywnie również na wizerunek podmiotu leczniczego. 

To tylko kilka z wielu zasad, o których należy pamiętać przy prowadzeniu bloga medycznego. Marketing usług zdrowotnych warto zlecić doświadczonej agencji kreatywnej. Dzięki temu zadbasz o wysoki poziom publikowanych treści i skuteczność komunikacji.

Najczęstsze błędy w prowadzeniu bloga medycznego 

Przy samodzielnym prowadzeniu bloga medycznego trudno uniknąć kilku błędów. Wśród najczęściej spotykanych można wymienić:

 

    • brak regularności w publikowaniu wpisów,

    • źle dopasowany język do grupy odbiorców – najczęściej treści są pisane z wykorzystaniem słownictwa medycznego, które nie zawsze jest zrozumiałe dla potencjalnego pacjenta,

    • brak optymalizacji SEO,

    • sztuczne stłoczenie słów kluczowych zaburzających odbiór treści,

    • tworzenie rozległych bloków tekstu, które są trudne w odbiorze.

Źle prowadzone działania marketingu usług zdrowotnych mogą wpłynąć niekorzystnie na wizerunek podmiotu leczniczego. Jeśli chcesz tego uniknąć, nawiąż współpracę z agencją marketingu medycznego. Wspieramy podmioty lecznicze od 8 lat w skutecznej komunikacji. Dzięki wieloletnim współpracom nabyliśmy niezbędne doświadczenie i know-how. Z chęcią zadbamy o przeprowadzenie skutecznego marketingu medycznego u Ciebie. 

Skontaktuj się z nami w celu otrzymania niezobowiązującej oferty!

Źródła:

Uchwała Nr 29/11/VI NRL z dnia 16 grudnia 2011 roku W sprawie szczegółowych zasad podawania do publicznej wiadomości informacji o udzielaniu przez lekarzy i lekarzy dentystów świadczeń zdrowotnych

Ustawa o działalności leczniczej z 15 kwietnia 2011 roku

A może specjalistyczny marketing dla praktyk lekarskich? Czytaj więcej.

 

 

Przeczytaj artykuł o marketingu farmaceutycznym

 

 

Poznaj 10 najważniejszych zasad copywritingu medycznego.