Tworzenie unikalnej nazwy leków, która jest łatwa w zapamiętaniu, a przy tym zgodna z przepisami prawa może być wyzwaniem. Istnieje kilka zasad na to, by uzyskać skuteczny naming preparatów farmaceutycznych. Dowiedz się, w jaki sposób powstają unikalne, a zarazem chwytliwe dla odbiorców nazwy leków.

Zasady tworzenia nazw leków – marketing farmaceutyczny

Pharma marketing leków OTC, wyrobów medycznych czy suplementów diety jest obwarowany wieloma restrykcyjnymi przepisami. Dlatego warto zadbać o dobrze skonstruowaną nazwę produktu. Powinna być łatwo rozpoznawalna dla odbiorcy oraz unikalna. Wśród najpopularniejszych zasad przy tworzeniu nazw leków można wymienić:

    • odniesienie się do substancji aktywnej produktu,

    • nawiązanie do dolegliwości, na którą preparat jest stosowany,

    • sposobu działania leku lub wspomagania naturalnych procesów organizmu w przypadku suplementu diety,

    • odniesienie się do pozytywnych odczuć.

Dlatego na rynku można znaleźć preparaty, których nazwa bardzo łatwo się kojarzy np. z walką z objawami przeziębiania czy grypy. Wśród takich przykładów warto wymienić: GRIPEX, THERAFLU. Z kolei nazwy leków, które nawiązują do substancji w składzie to INSULAN stosowany na cukrzycę. Natomiast przy tym samym schorzeniu wykorzystuje się także produkt REDUSUGAR. Brzmienie jego nazwy jest odwołaniem do właściwości preparatu. Podobny mechanizm wykorzystano np. przy produkcie DESTRESAN, który może kojarzyć się z relaksującym, kojącym działaniem. Nie brak również suplementów diety czy leków, których naming wzbudza u pacjentów pozytywne odczucia. Wśród popularnych przykładów można wymienić: DOBRA NOC, NA SEN, LOGIQ.

Co do zasady, każde z tych podejść to korzystny sposób na to, aby zadbać o skuteczny marketing farmaceutyczny oraz zwiększyć szanse na sukces produktu na rynku. Warto jednak pamiętać o tym, aby nazwa preparatu w żadnym wypadku nie wprowadzała w błąd pacjenta, nie była zbyt podobna do np. leku na receptę, a przy tym była łatwa do zapamiętania.

Zobacz naszą ofertę z zakresu copywritingu medycznego 

Nazwa leków – nie tylko handlowa

Należy także odróżnić nazwę handlową produktu od tej chemicznej. Ta ostatnia jest umieszczana na opakowaniu oraz w ulotce. Zazwyczaj odnosi się do pełnej nazwy substancji stosowanych w preparacie. To właśnie ona będzie udostępniania w publikacjach naukowych, badaniach czy artykułach eksperckich. Z kolei nazwa leku handlowa może, ale nie musi się odnosić do składu preparatu. Powinna jednak ona być zgodna z przeznaczeniem lub właściwościami produktu i nie może sugerować innego działania, co by mogło wprowadzić w błąd pacjenta. Nazwa leku musi być unikalna, a do tego zakazane jest to, aby jej brzmienie było podobne z już wprowadzonym preparatem na rynku. 

Agencja namingowa – dlaczego warto zlecić specjalistom stworzenie skutecznej nazwy suplementu diety, leku czy firmy?

Coraz więcej firm farmaceutycznych zleca pharma marketing oraz tworzenie nazw produktów czy marki profesjonalnej agencji namingowej. W ten sposób przedsiębiorstwo może skupić się na kreowaniu receptur oraz produkcji, odciążając personel od zadań kreatywnych. Doświadczona agencja namingowa wesprze w takich działaniach, jak:

    • stworzenie unikalnej nazwy firmy,

    • skuteczny naming leków, suplementów diety oraz wyrobów medycznych,

    • wykreowaniu efektywnej strategii pharma marketingu, która będzie zgodna z obowiązującymi przepisami prawny.

Dzięki temu można zadbać o zwiększenie rozpoznawalności marki oraz budowanie jej pozytywnego wizerunku w świadomości społecznej. 

Skontaktuj się z nami w celu otrzymania niezobowiązującej oferty!


Poznaj naszą ofertę z zakresu marketingu medycznego i farmaceutycznego