Od ponad 9 lat specjalizujemy się w tworzeniu nazw firm, marek, produktów i usług. W portfolio mamy ponad 200 chwytliwych nazw, a skuteczność naszej agencji namingowej mierzona jest w milonach złotych obrotu ich właścicieli. Chcesz ryzykować powierzeniem swojej nazwy niedoświadczonej agencji? Zaufaj nam, a stworzymy Ci nazwę, która stanie się szybko rozpoznawalna, chwytliwa i dochodowa. Rozpocznijmy już dziś pracę nad Twoją nazwą – najistotniejszym punktem brandingu każdej marki.

Tworzenie nazw dla firm, które są zapamiętywalne

Dla nas nazwy są opowieścią, którą przekazuje Twoja marka swoim Klientom. Stworzyliśmy ponad setkę nazw dla firm i marek, kierując się żelaznymi wartościami Kreatywnego Kraba – czyli zapamiętywalnością, dźwięcznością, prostotą, skutecznością i wizjonerstwem. Mając na uwadze zasady ojca-założyciela każdego dnia tworzymy nazwy, które przebijają się do grupy docelowej, budując silny wizerunek w imieniu swoich właścicieli. Nasze nazwy firmy dojrzewają szybko na podatnym gruncie naszej kreatywności, doświadczenia, know – how i odrobiny szaleństwa. W nieokiełznanym procesie kreacji potrafimy odnaleźć elementy racjonalizmu, będącego wynikiem doświadczenia i autorskiej metodologii.

Choć każda z tworzonych przez naszą agencję namingową nazw jest unikatowa i niepowtarzalna, to wszystkie nasze projekty łączy jedno – perfekcjonizm!

Chcę rozpocząć projekt tworzenia nazwy firmy

Zobacz portfolio

Dla kogo tworzymy nazwy?

Nazwy firm dla mikro, małych i średnich firm oraz prawdziwych gigantów
Nazwy dla produktów i usług
Nazwy stowarzyszeń i organizacji

Jakie są nazwy wychodzące z pod naszych szczypców? Poznaj główne cechy nazw, które angażują.

Chwytliwe. Mamy łatwość hipnotyzowania mas nazwami, do których kreacji nie potrzebujemy opium. Wystarczy kawa.

Wizjonerskie. Mamy niebywały zmysł kreacji wizjonerskich nazw, które stają się prawdziwymi hitami. Tego nie da się nauczyć, to trzeba mieć w genach.

Proste – bo mniej, znaczy więcej. Tylko oszczędność formy i dobitność przekazu mogą dziś wygrać. Twoja nazwa firmy będzie mieć ten faktor X, którego nie mają inni.

Zapamiętywalne. Nazwy, które tworzymy zapadają w pamięć i łatwo utrwalają się w zbiorowej świadomości. Doświadczenie, know-how i autorskie metody kreacji przyczyniają się do tworzenia nazw, obok których Twoi przyszli Klienci nie przejdą obojętnie.

Skuteczne. Nasze nazwy firm, marek, produktów trafiają do grupy docelowej i budują wizerunek firm lub sprzedają. Tworzenie nazw to nie sztuka dla sztuki – to jak montowanie bomby z opóźnionym z zapalnikiem, która ma mieć jak największe pole rażenia w konsekwencji do Twojego targetu.

Dźwięczne. Dużą wartością naszych nazw jest dźwięczność. Nazwa, która jest łatwa do wymówienia i zapisania to dobra nazwa, a tylko dobra nazwa sprzedaje. To takie proste, ale wielu ludzi czy agencji namingowych tego nie potrafi.

Kreatywny Krab to agencja namingowa z silnymi kompetencjami do kreowania skutecznych i hipnotycznych nazw firm. Pracując z nami poznasz profesjonalny proces kreacji nazwy, która nie tylko spełni oczekiwania, ale przełoży się na rozpoznawalność Twojej marki. Tworzenie nazwy firmy z nami to przyjemny proces, który będziesz chciał powtarzać do znudzenia!

Poznaj 5 kierunków tworzenia nazw dla firm, które zamieniają zwykłe słowa w niezwykłe marki!

  1. Nazwy merytoryczne – to takie, które posiadają wyraźny związek z branżą np. RadioZet, Pożyczki Plus, Electric Designers czy Polpharma. Tworzenie nazwy firmy merytorycznej najczęściej ma uzasadnienie w przypadku firm budowlanych, kancelarii prawnych, podmiotów medycznych czy też firm z branży technicznej. 
  2. Nazwy emocjonalne – nie budzą skojarzeń z branżą, a dopiero przez budowanie wizerunku będą kojarzyć się np. z usługami transportowymi czy turystyką. Siłę nazwy emocjonalnej najbardziej oddają marki takie jak Apple, Reebook, Budweiser czy Caterpillar, a ich wartość liczona jest dziś w miliardach złotych. Ich potencjał doceniają także nad Wisłą nazywając biznesy jak: Mąka i Woda, Senses czy Żubr.
  3. Nazwy polskie/obcojęzyczne – coraz więcej genialnych nazw powstaje w języku polskim, który stwarza ogromne możliwości nazewnicze dzięki użyciu kontaminacji, gry słów czy anagramu. Kreacja w języku obcym pozwala podkreślić elitaryzm czy stworzyć nową markę premium.
  4. Nazwy krótkie/długie – tak naprawdę nie ma przepisu na uniwersalny model nazwy. Jedne z nich są krótkie jak CU, Nike czy Blow, innym długość nie odbiera skuteczności i powabu jak Credit Agricole czy Pędzący Królik. Doradzimy Ci, w ilu znakach ma się zmieścić Twoja nazwa, by realizowała misję marki.
  5. Nazwy ze skojarzeniami/uniwersalne – pierwsze z nich niosą ze sobą branżowe skojarzenia np. Bułkę przez Bibułkę (restauracja) czy Pracuj.pl (portal dla poszukujących pracy). Nazwy uniwersalne są pozbawione kontekstu branżowego i można by nimi nazywać firmy z różnych sektorów gospodarki np. Allegro czy Adidas. Wiemy, która z nich będzie skrojona na miarę Twoich Klientów.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Wypełnij ankietę, dzięki której poznamy Twoje preferencje i będziemy mogli stworzyć nazwę, która będzie skuteczna, zapamiętywalna i prosta. Rozpocznijmy projekt tworzenia unikalnej nazwy firmy już teraz.

Poznaj parę faktów na temat nazw kreowanych przez Kraba.

  1. Podczas procesu kreacji nazw stworzymy kilkadziesiąt różnych od siebie nazw. Najlepsze typy będziemy Ci wysyłać w seriach po 5 nazw co 5-7 dni.
  2. Każda seria nazw przesyłana jest w formie prezentacji, z opisem idei kreatywnej, wraz z wolną domeną pl.lub com. Każda nazwa weryfikowana jest pod kątem prawnym. Możemy sprawdzić też dostępność Twojej nazwy w Urzędzie Patentowym RP. Dokonujemy analizy SWOT naszych propozycji, pokazując wady i zalety nazwy. Interesuje Cię unikalna nazwa firmy? Prezentujemy tylko oryginalne i skuteczne propozycje. 
  3. Po wyborze zwycięskiej nazwy, Klient wpłaca drugie 50% kwoty, a my przekazujemy mu prawa autorskie do nazwy. Już wtedy może cieszyć się swoją nazwą, która będzie generować dla niego zyski.
  4. Zwykle Klienci wybierają nazwę w 2 – 3 serii. Mamy na koncie paręnaście legendarnych zwycięstw, kiedy to Klienci wybrali nazwę w 1 serii – jesteśmy z tego powodu ogromnie dumni!
  5. Nazwy to pierwsza płaszczyzna styku odbiorców z Twoją marką. Jej zapamiętywalność i nośność należy przeliczać na zyski. Tworzymy tylko unikalne nazwy firm, które zapadają w pamięci klientów. 
  6. Wykonamy dla Ciebie 90% pracy za 50% ceny! 

Renaming

Renaming to zmiana nazwy istniejącej marki z powodu przejęcia lub fuzji, optymalizacji modelu biznesowego czy kryzysu wizerunkowego, który łatwiej zarzegnać kreując nową nazwę aniżeli odświeżać ją działaniami marketingowymi.

Rozpocznij proces renamingu z nami, który pozwoli Ci odświeżyć wizerunek i zyskać nowe otwarcie dla marki czy produktu. 

Poznaj zasady tworzenia renamingu, który buduje świadomość marki:

  • Nasza nazwa firmy lub produktu będzie zapamiętywalna, dźwięczna i wolna (domena pl lub com).
  • Każdy renaming poprzedzamy gruntowną analizą strategii, ankiety i rynku, by nowy naming był skuteczy, sprzedażowy i błyskotliwy!
  • Firmy notowane na GPW często zmieniają nazwy – zamów #naming inny niż wszystkie!

Od lat kreujemy chwytliwe, zapamiętywalne i nośne slogany kampanii reklamowych. Dla produktów, usług i marek. Zawsze precyzyjnie dopasowane do grupy docelowej, celu kampanii i tożsamości marki. Wierzymy podobnie jak David Ogilvy, że slogan nie jest kreatywny, jeśli nie sprzedaje.

Stworzymy Ci zapamiętywalny slogan, który wykreuje zapamiętywalną markę.

Wierzymy, że slogan firmy buduje świadomość marki i generuje sprzedaż podobnie jak trafna nazwa czy dobre logo. Skuteczny slogan powinien zapadać w pamięci milionom odbiorców i brzęczeć w ich głowach niczym mantra, by w momencie zakupu nie było wątpliwości, który produkt wybrać. Tylko zapamiętywalny slogan tworzy zapamiętywalną markę, a to przekłada się na wzrost słupków sprzedaży. To wydaje się takie proste. Jednak kreacja sloganu należy do jednego z najtrudniejszych zadań, przed którymi staje świeżoupieczona marka lub duży brand wprowadzający nowy produkt na rynek. To odpowiedzialne zadanie lepiej powierzyć ekspertom, którzy korzystając z know-how i doświadczenia, stworzą Ci slogan, będący na ustach i monitorach milionów odbiorców.

Slogan tworzy pierwsze wrażenie Twojej marki. Nie zespsuj go – to jak pierwsza randka, na której spotykasz się z potencjalnym Klientem. Jeśli Twojemu sloganowi zabraknie powabu i skuteczności, Twój odbiorca opuści Cię, by rozpocząć romans z konkurencją. Tworzymy slogany, które wyróżnią marki i produkty na tle innych, angażując Klientów i zapadając im w pamięć na długo.

Slogan powinien być zwięzły, szczery i precyzyjny. Zwięzłość przyczyni się do jego zapamiętywalności. Slogan w jasny sposób komunikuje korzyści produktu i usługi, cechy marki oraz filozofię przedsiębiorstwa.

Jakie funkcje spełnia współcześnie slogan firmy? Poznaj zasady tworzenia sloganów, które są po prostu skuteczne:
• wzmacnia lub podkreśla siłę marki,
• zachęca do skorzystania z usług/produktów,
• przekazuje obietnicę marki,
• tłumaczy nazwę, jest jej dopełnieniem lub mówi wprost o jej działalności,
• komunikuje korzyść marki – wyróżnij się albo zgiń!

Stwórz slogan w oparciu o te zasady, a z pewnością odniesiesz sukces. Skontaktuj się z nami i powierz tworzenie sloganu ekspertom, dzięki temu Twoja marka zacznie sprzedawać lepiej.

Nasze nazwy firm i produktów uzupełniamy zwięzłymi i chwytliwymi claimami, czyli sloganami brandingowymi czy hasłami przewodnimi. To dzięki nim marki pozycjonują się na rynku i mogą skutecznie wyróżnić się pośród konkurencji. Rozpocznij projekt claimu razem z Kreatywnym Krabem, który pomoże Ci zbudować wyrazistą i silną markę.

Claim

Claim to krótki i zwięzły slogan brandingowy marki, który jest przypisany na stałe do logo. Dobrze jest go tworzyć razem z nazwą i logotypem, ponieważ musi być spójny ze wszystkimi elementami brandingu. Claim w przeciwieństwie do sloganu nie promuje akcji czy kampanii reklamowej, ale przekazuje misję lub wartości firmy.

Claim ma za zadanie funkcjonować długofalowo.

Powierz nam kreację claimu, na który zapewniamy pełne prawa emisji, które będą podnosić rozpoznawalność marki jeszcze długo po osiągnięciu sukcesu.

Claim ma przekazywać wartości marki, być zwięzły, krótki i chwytliwy. Bardzo często tworzymy dwuzdaniowe claimy pokroju „Think Different” Apple, które zapadają w pamięć odbiorców i budują jej wizerunek za pomocą nośnych i emocjonalnych słów. Stworzenie skutecznego claimu to proces trwający od 1 do paru tygodni – dzięki naszemu know-how i doświadczeniu minimalizujemy marignes błędu i optymalizujemy ten proces, by claim był skuteczny, nośny i tafny. Daj stworzyć ekspertom motto swojej marki lub firmy, które stanie się jej najdroższym kapitałem.

Poznaj główne rodzaje claimów i jego funkcje:
– tłumaczące nazwę lub misję firmy,
– uzupełniające nazwę,
– łagodzące wydźwięk nazwy lub zmiękczające jej przekaz,
– spełniające rolę call to action (nawiązania do akcji).

Doradzimy Ci jaki claim, będzie pasował do Twojej firmy.

Z powodzeniem tworzymy claimy dla:
– firm z branż fmcg,
– małych przedsiębiorstw,
– firm farmaceutycznych,
– międzynarodowych korporacji.

Portfolio

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress

Emergency Shipping

Sawa Logistics

Coala Flex

producent mebli

Property Ninja

agregator nieruchomości

Order Culture

organizery z drewna

Prohome Estate

agencja nieruchomości

Dietopozytywni

catering dietetyczny

Randki w 5 minut

usługi speed dating

Mikrostal

firma z branży obróbki precyzyjnej

Electric Designers

projektowanie instalacji elektrycznych

Complete Office

firma księgowo-consultingowa

Dolina Muffinków

cukiernia

Nie wyrzucam Pieniędzy w błoto

społeczność cash-back

Braxstone

firma transportowa - dla Owocni.pl

Holly Powder

producent panierki do kurczaka - dla Owocni.pl

Portal, który zdrowo inspiruje

Akademia Zdrowia Maluszka

Doskonała Forma Piękna

sieć salonów jubilerskich

Your Wood couldn’t get better

Ceroma Color

Discover Your Senses All Over Again

Senses Restaurant

Dzień składa się z Minutek

herbata Minutka
Kajetan Puszek

Kajetan Puszek – Copywriter/Dyrektor kreatywny. Od 12 lat w reklamie. Pracował dla setek małych i średnich firm oraz dużych marek takich jak: Las Vegas Energy Drink, Mattel, Instytut Zdrowego Żywienia, E-bilet, Krajowe Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, Almatur, Sanofi, Alpen Pharma, Genexo, RadioZet i wielu innych. Stworzył ponad 200 nazw dla małych firm i dużych marek. Zajmował się też kreacją nazw produktów i usług oraz sloganów i claimów.


Powierzenie nam projektu Twojej nazwy gwarantuje sukces, oparty na doświadczeniu i autorskim know-how, które pozwala nam tworzyć skuteczne, zapamiętywalne i hipnotyczne nazwy.

kontakt@kreatywnykrab.pl

Tel. 510 746 983