Prowadzenie bloga medycznego – skuteczne narzędzie komunikacji z pacjentami  

Skuteczny marketing usług medycznych powinien opierać się na funkcjach informacyjnej oraz edukacyjnej. Naszym klientom z branży medycznej najczęściej rekomendujemy prowadzenie bloga, ponieważ jest to usługa dozwolona przez przepisy prawne i do tego przynoszą wymierne korzyści. Blog medyczny powinien być prowadzony zgodnie z obowiązującymi przepisami, czyli informować o zakresie świadczonych usług,  przebiegu zabiegów, określać wskazania, jak i przeciwwskazania do zabiegów oraz ewentualne skutki niepożądane. Niedozwolone jest używanie wyrażeń wartościujących, takich jak np. „najlepszy, „najskuteczniejszy”, ponieważ jest to sprzeczne z ustawą, która zakazuje podmiotom medycznym reklamy. 

Prowadzenie bloga medycznego jest skutecznym narzędziem komunikacji z pacjentami, które buduje komunikację z pacjentami, wspierając sprzedaż usług medycznych. Nasze artykuły na bloga są merytoryczne, oparte na piśmiennictwie naukowym i poparte wieloletnim know-how oraz zgodne z prawem. Dzięki temu treści spełniają wiele funkcji tj. komunikacyjną, sprzedażową, wizerunkową, a blog staje się platformą komunikacji pomiędzy pacjentami a placówką medyczną.

Nasze artykuły są optymalizowane pod kątem SEO z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi, co poprawia widoczność strony www podmiotu medycznego w Google. Efektem tego jest zwiększenie widoczności tekstów i pozyskanie nowych pacjentów, co znacząco poprawia efektywność marketingu usług medycznych. 

Poznajmy najważniejsze zasady prowadzenia bloga medycznego

Funkcja informacyjna i edukacyjna  artykułów.  Treści muszą mieć zawarte wskazania oraz przeciwwskazania.

Informacje dotyczące kadry podmiotu leczniczego powinny koncentrować się na wykształceniu i doświadczeniu, natomiast należy unikać wyrażeń wartościujących, takich jak np. „najlepsza uczelnia” czy „doświadczenie zdobyte w renomowanych klinikach”.

Wszelkie informacje o efektach procedur powinny być poparte badaniami w zakresie danego zabiegu, nie można wzbudzać nadmiernych oczekiwań u potencjalnego pacjenta. Wszystkie nasze treści oparte są na piśmiennictwie naukowym – tworzymy treści oparte na rzetelnej wiedzy. 

Copywriting medyczny powinien koncentrować się na faktach, jednak nie może w sposób oczywisty promować świadczeń placówki.

Zgodnie z Uchwałą Nr 29/11/VI NRL z dnia 16 grudnia 2011 roku oraz Ustawie o działalności leczniczej z 15 kwietnia 2011 roku lekarze, jak i lekarze stomatolodzy mają zakaz reklamy. Dlatego w komunikacji na blogu czy stronie nie można używać takich słów jak: najlepszy, najskuteczniejszy. Natomiast dozwolona jest informacja na temat wskazań, przeciwwskazań oraz efektów potwierdzonych badaniami.

Nie można w treściach stosować call to action, czyli wezwania do działania.

Do kogo skierowana jest usługa prowadzenia bloga medycznego?

  1. podmiotów leczniczych i szpitali publicznej służby zdrowia

  2. gabinetów lekarskich i stomatologicznych, implantologów

  3. prywatnych klinik oraz gabinetów medycyny estetycznej

  4. producentów leków RX/OTC

  5. firm sprzedających wyroby medyczne

  6. producentów implantów, biomateriałów, urządzeń chirurgicznych i implantologicznych

Treści dostarczane przez naszą agencję marketingu medycznego są stworzone zgodnie z przepisami prawa, a przy tym merytoryczne i odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO. 

Zapraszamy do kontaktu w celu przygotowania niezobowiązującej oferty.

Zaufali nam: