Marketing farmaceutyczny – kompleksowe działania dla leków OTC i RX
Nasza agencja kreatywna zajmuje się pharma marketingiem. Kluczową kwestią w marketingu farmaceutycznym jest działanie zgodne z przepisami prawa. Nasze usługi tj. reklama leków OTC, RX czy suplementów diety przeprowadzamy zgodnie z przepisami zawartymi w Ustawie z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne oraz Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 listopada 2008 r.
Marketing farmaceutyczny w agencji kreatywnej Kreatywny Krab obejmuje:
- produkcję logotypów/identyfikacji wizualnej, stron www dla produktów OTC, RX i suplementów diety
- serwisy i portale dla pacjentów, strony internetowe dla firm farmaceutycznych, wsparcie graficzne
- content marketing: prowadzenie bloga medycznego dla suplementów diety, produktów OTC i wyrobów medycznych, copywriting medyczny na strony www
- prowadzenie Facebooka, kampanie reklamowe dla farmaceutyków zgodne z prawem farmaceutycznym
Jak przeprowadzić skuteczny pharma marketing dla farmaceutyków? Przedstawiamy 3 najskuteczniejsze usługi
Copywriting medyczny
Marketing farmaceutyczny może być kierowany do pacjentów, jak i lekarzy, a miarą jego skuteczności jest dostosowanie do przepisów prawa, adekwatność słownictwa, zrozumiały przekaz. Copywriting medyczny dla produktów OTC kierowany do pacjentów powinien cechować się prostotą i zrozumiałym przekazem. Komunikacja do osób uprawnionych do wystawiania recept powinna cechować się rzetelną wiedzą opartą o piśmiennictwo naukowe, odpowiednim słownictwem, dopasowanym do grupy docelowej. Zadbamy, aby nasz klient dotarł z przekazem do pożądanej grupy, budując efektywną komunikację z pacjentami i lekarzami.
Prowadzenie bloga medycznego
To nasza specjalizacja, którą najczęściej oferujemy firmom farmaceutycznym. Jest to ważny aspekt promocji marketingu farmaceutycznego. Oferujemy prowadzenie bloga o lekach OTC, suplementach diety. Kluczową kwestią jest kreacja treści o edukacyjnym charakterze, zgodnie z przepisami ustawy, która przedstawia skład oraz właściwości leku OTC, a także wszelkie skutki niepożądane. Często na blogu medycznym publikuje się również artykuły dotyczące substancji zawartych w produktach, jednostek chorobowych czy wskazań pacjentów do stosowania farmaceutyku. Zadbamy o wysoki poziom merytoryczny publikowanych treści oraz rzetelne udokumentowanie na podstawie źródeł : piśmiennictwa akademickiego oraz medycznego.
Projekt i wdrożenie estetycznej i funkcjonalnej strony www.
Pharma marketing nie może obyć się bez czytelnej i funkcjonalnej strony, która będzie dopasowana do grupy docelowej. Dbamy o estetykę oraz wszelkie aspekty wynikające z przepisów reklamy leków Rx czy OTC, aby nasi klienci mogli skutecznie docierać do pacjentów lub lekarzy. Cechy naszych stron w ramach marketingu farmaceutycznego to: łatwość w nawigacji, najwyższa estetyka, minimalizm, przejrzystość. Uzupełnieniem projektu graficznego będzie stworzenie rzetelnych opisów produktów, które pozwolą na zapoznanie się ze składem, wskazaniami, przeciwwskazaniami i działaniami niepożądanymi danego wyrobu.