Opakowanie leku powinno być zaprojektowane w zgodzie z obowiązującymi przepisami. Warto również zadbać o to, aby odzwierciedlało ono charakter preparatu i producenta. Dzięki temu wpłynie pozytywnie na promocję produktu. Dowiedz się, jak zaprojektować opakowanie leku.

Opakowanie suplementu diety

Projektowanie opakowań farmaceutycznych należy rozróżnić w zależności od tego, jakiego produktu ono dotyczy. Inne zasady dotyczą promocji suplementów diety, a inne leków. Przede wszystkim te drugie są stworzone do leczenia, natomiast pierwsze wspomagają jedynie naturalne procesy zachodzące w organizmie. Na opakowaniach farmaceutycznych suplementu diety należy umieścić informację, jakiego rodzaju jest to preparat. W przypadku suplementu leku niezbędne jest umieszczenie informacji o tym, że wyrób nie jest substytutem zróżnicowanej diety. Ponadto konieczne jest podanie danych dotyczących dawkowania, składu, zalecanej dawki spożycia i norm dla dorosłych człowieka. 

Ważnym aspektem przy projektowaniu opakowań farmaceutycznych dla suplementu diety, jest uwzględnienie tego, w jaki sposób będzie ono kojarzyło się odbiorcom. W przeciwieństwie do leków, preparaty te zazwyczaj są wybierane przez konsumentów – w aptece, sklepie spożywczym czy drogerii. Zatem opakowanie suplementu diety powinno mieć atrakcyjną szatę graficzną, która nie tylko wyróżni produkt na półce, ale będzie współgrała z jego zastosowaniem. 

Opakowania leków – wymogi i zasady

W przypadku opakowań leków przepisy są nieco bardziej restrykcyjne. Na etykiecie powinny znaleźć się informacje dotyczące:

  • producenta,
  • nazwy handlowej leku,
  • nazwy systemowej substancji,
  • dawki substancji,
  • zalecanej dawki leku,
  • masy preparatu,
  • rodzaju leku – czy jest on wydawany na receptę – RX, czy dostępny bez niej – OTC,
  • numer pozwolenia dopuszczenia do obrotu,
  • daty ważności preparatu. 

Dane powinny być czytelne, tak aby kupujący nie miał żadnych trudności z rozszyfrowaniem ich. Istotne jest także to, aby informacje były dostępne również w języku Braille’a. Przy projektowaniu opakowania leków należy zadbać o unikalność, nie może być on podobny do innego preparatu, aby nie doszło do pomyłki. 

Aktualne trendy w projektowaniu opakowań farmaceutycznych

Wśród aktualnych trendów w projektowaniu opakowań farmaceutycznych można wyróżnić różne podejścia i „szkoły designu”. Warto jednak pamiętać, że grafiki i sama estetyka etykiety powinna jak najbardziej podkreślić właściwości wykorzystanej substancji i zastosowanie preparatu. Wybór suplementu diety czy leków OTC powinien być maksymalnie ułatwiony dla konsumenta. Choć najlepiej by wygląd opakowań leków był zróżnicowany, to koncern farmaceutyczny może korzystać ze spójnego motywu, aby podkreślić, że preparat pochodzi od jednego producenta. 

Ponadto należy zadbać o spójność estetyki z rodzajem produktu. Leki oparte o nowoczesne formuły najlepiej będą prezentować się w minimalistycznych opakowaniach – w których najważniejszą rolę odgrywają informacje umieszczone na opakowaniu. Szczególnie jest to polecane w przypadku leków OTC. 

Natomiast w przypadku projektowania suplementów diety i ziołowych preparatów czy wyrobów medycznych np. na gardło można wykorzystać motyw podkreślający zastosowane naturalne składniki w produkcie. Spójność i odpowiednie dopasowanie estetyki opakowania farmaceutycznego to skuteczny element promocji wyrobu. 

Warto zlecić pharma marketing i projekt etykiety doświadczonej agencji kreatywnej. Wspieramy branżę medyczną i farmaceutyczną od 2014 roku. Z sukcesem kreujemy zarówno promocję, jak i kompleksowe projekty opakowań suplementów diety i leków. 

Skontaktuj się z nami w celu otrzymania niezobowiązującej oferty!