Często pojawia się pytanie, jak reklamować się w branży obarczonej restrykcjami prawnymi. Doskonałym przykładem są usługi lecznicze, w których skuteczny marketing medyczny musi być także zgodny z prawem. W takiej komunikacji należy postawić na informacyjne i edukacyjne treści wysokiej jakości. Dowiedz się, jak zadbać o content marketing w branży medycznej.

Prowadzenie bloga medycznego – dlaczego warto?

Prowadzisz gabinet stomatologiczny lub klinikę medycyny estetycznej i zastanawiasz się, w jaki sposób zadbać o napływ nowych pacjentów? Zatem warto poświęcić czas na prowadzenie bloga medycznego. Takie narzędzie pozwala zarówno na promocję oferowanych usług, jak i także zwiększenie świadomości u obecnych pacjentów oraz nowych. Ponadto ze względu na zakaz reklamy placówek medycznych, niezbędne jest postawienie na funkcję informacyjną i edukacyjną.  Odpowiednio zoptymalizowane treści sprawią, że witryna będzie łatwiejsza do znalezienia w wyszukiwarce Google. Należy także zadbać, aby publikowane artykuły medyczne były najwyższej jakości, dzięki czemu można podkreślić profesjonalizm placówki.

Zasady, według których warto tworzyć treści w marketingu medycznym

Warto zastosować się do kilku zasad, które pozwolą na to, aby content marketing placówki medycznej był skuteczny.

  1. Zadbaj o profesjonalne treści w ramach swojej specjalizacji

Marketing medyczny placówki powinien być wyspecjalizowany w dziedzinie, w której są prowadzone usługi. Dla przykładu treści udostępniane na stronie internetowej gabinetu stomatologicznego najlepiej, aby dotyczyły zabiegów, opisu procedur, a także opisu chorób jamy ustnej i zębów oraz właściwej higieny jamy ustnej. W przypadku prowadzenia bloga medycznego należy także zadbać o merytoryczność artykułów i bibliografii składającej się z piśmiennictwa akademickiego.

  1. Dopasuj język komunikacji do odbiorców

Zadbaj, aby język zastosowany w content marketingu był dopasowany do odbiorców. Zatem nie używaj trudnego, medycznego żargonu i staraj się, aby publikowane treści na blogu były zrozumiałe dla potencjalnych odbiorców. 

  1. Wykorzystaj realne historie

Warto także opisać realne historie oraz zastosowane zabiegi. Należy jednak zadbać o to, aby dokładnie podać informacje dotyczące danego przypadku medycznego oraz zastosowanych substancji czy technologii.

4.Zadbaj o interaktywność strony internetowej

Czy w marketingu usług medycznych jest miejsce na interaktywność? Jak najbardziej. Wszak komunikacja placówek medycznych może być także oparta na edukacji. Dobrym pomysłem jest stworzenie poradników, w których jest zapisany zbiór praktycznych wskazówek, jak dbać o higienę jamy ustnej, zębów po wybielaniu czy skóry po danym zabiegu medycyny estetycznej/chirurgicznym. Ciekawą formą zaangażowania odbiorcy to tworzenie infografik czy quizów podsumowujących przekazane informacje.

5.Zadbaj o to, by publikować właściwe treści w odpowiednim czasie

W przypadku prowadzenia content marketingu dla np. gabinetu medycyny estetycznej warto zadbać o dopasowanie publikowanych treści do panującej pory roku. Dla przykładu – wiosną potencjalni pacjenci będą zainteresowani artykułami na temat pielęgnacji cery po zimie czy przygotowaniu skóry do lata.

6.Konstruuj treści w taki sposób, aby były łatwe do przyswojenia

Co ciekawe, nie tylko sama merytoryka, ale i struktura tekstu jest ważna przy prowadzeniu bloga medycznego. Należy unikać długich ścian tekstu, gdyż mogą one potencjalnie odstraszać odbiorcę. Znacznie przyjemniej prezentują się artykuły podzielone na akapity, nagłówki czy wypunktowane listy. Taka konstrukcja tekstu ułatwia również nawigowanie i odszukanie potrzebnych informacji.

7.Zoptymalizuj treści pod kątem SEO/SEM

Jeśli chcesz zwiększyć widoczność strony internetowej placówki medycznej, zadbaj o umieszczenie odpowiednich słów kluczowych w content marketingu. Powinny być one wplecione naturalnie, aby nie zaburzały odbioru treści. Dzięki temu zwiększysz szansę na napływ potencjalnych pacjentów do placówki.

Chcesz, aby strona internetowa prowadzonej przez Ciebie placówki medycznej była efektywna? Nawiąż zatem kontakt ze specjalistami. Nasza agencja marketingu medycznego wspiera kliniki i gabinety od 2014 roku. Oferujemy kompleksowe usługi w zakresie marketingu usług medycznych.

Skontaktuj się z nami w celu otrzymania niezobowiązującej oferty!

Zobacz nasze ostatnie realizacje z zakresu projektowania graficznego dla placówek medycznych