Prowadzenie bloga medycznego to jeden ze skutecznych sposobów komunikacji z potencjalnymi i obecnymi pacjentami. Dobrze skonstruowany content marketing niesie za sobą wartość nie tylko dla placówki leczniczej, ale również dla odbiorców. Dowiedz się, dlaczego warto prowadzić blog medyczny i w jaki sposób tworzyć wysokiej jakości treści na niego. 

Dla kogo jest prowadzony blog medyczny?

Niektórzy mogą zastanawiać się, czy faktycznie prowadzenie bloga medycznego przynosi korzyści. Należy pamiętać, że w przypadku usług medycznych obowiązuje zakaz reklamy. Natomiast dzięki funkcji informacyjnej i edukacyjnej można informować potencjalnych pacjentów o zakresie zabiegów i ich przebiegu. Dlatego content marketing dla klinik i gabinetów medycznych jest niezwykle korzystnym sposobem komunikacji. Doskonale się sprawdzi przy pomocy praktyk stomatologicznych, dermatologicznych, fizjoterapeutów czy do promocji usług medycyny estetycznej.

Co więcej – to także przydatne źródło wiedzy dla potencjalnych pacjentów. Dzięki dobrze napisanym treściom mogą oni dowiedzieć się, w jaki sposób przebiegają poszczególne procedury i jakie istnieją wskazania, przeciwwskazania oraz efekty. 

Jakie korzyści zapewnia prowadzenie bloga medycznego?

Warto również spojrzeć na to, jakie korzyści może przynieść odpowiednio prowadzony blog medyczny. 

  • Większa widoczność marki na rynku

Jednym z kluczowych problemów marketingu medycznego jest zwiększenie rozpoznawalności kliniki czy placówki na rynku. Dlatego tworzenie wysokiej jakości treści, które są zoptymalizowane pod kątem SEO może sprawić, że więcej odbiorców wejdzie na witrynę internetową. Słowa kluczowe wprowadzone w artykuły zwiększą widoczność w wyszukiwarce Google. W efekcie podmiot ma szansę zyskać nowych pacjentów. 

  • Poprawa wizerunku

Wysokiej jakości copywriting medyczny przekłada się także na stworzenie profesjonalnego wizerunku placówki. Dlatego warto zadbać, aby publikowane treści były na najwyższym poziomie. Dzięki temu możliwe jest stworzenie profesjonalnego wizerunku i zbudowanie zaufania u potencjalnych pacjentów. Zgodnie z zasadą E-E-A-T, eksperckie treści przekładają się na lepszą rozpoznawalność, a także na pozyskiwanie wzmianek na innych portalach np. poprzez cytowanie fragmentów. 

  • Nawiązanie relacji z odbiorcą

Blog medyczny, choć jest głównie źródłem wiedzy, to umożliwia także w pewien sposób interakcję z odbiorcą. Zwłaszcza jeśli wpisy są promowane np. na kanale Facebook kliniki. Dzięki temu potencjalni pacjenci mają szansę odnieść się do publikowanych tekstów medycznych.

  • Zwiększenie świadomości u pacjentów na temat konkretnych zabiegów

Marketing usług zdrowotnych w dużej mierze powinien się opierać na funkcji informacyjnej i edukacyjnej. Prowadzenie bloga medycznego pozwala na to, aby zwiększyć wiedzę u potencjalnych pacjentów na temat zakresu usług placówki i ich przebiegu. W efekcie może się to przełożyć na pozyskanie nowych odbiorców, którzy chętniej skorzystają z zabiegów. Należy jednak pamiętać, aby przy tworzeniu tekstów medycznych korzystać z uznawanego piśmiennictwa akademickiego. Treści powinny mieć poziom ekspercki.  Nasza agencja marketingu medycznego ma wieloletnie doświadczenie we wspieraniu placówek leczniczych i tworzeniu content marketingu dla nich.Content marketing dla placówki medycznej pozwala na skuteczną promocję, która jest zgodna z obowiązującymi przepisami prawnymi.

 

Jak pisać na blogu medycznym – praktyczne porady

Marketing w medycynie może być wyzwaniem, zwłaszcza przy tworzeniu treści. Wszak artykuły publikowane na blogu powinny wyróżniać się merytorycznością, a przy tym być przyjemne w odbiorze dla potencjalnych pacjentów. Oto garść porad, dzięki którym łatwiej stworzy dobrze skonstruowane teksty medyczne.

Twórz wartościowe treści

Skuteczny copywriting medyczny powinien nieść za sobą wartość edukacyjną. Publikowane teksty na blogu muszą być źródłem praktycznych informacji dla odbiorców. Przed napisaniem artykułu warto zastanowić się, jakie kwestie najbardziej mogą nurtować czytelników i opisać je. To wpłynie pozytywnie na wizerunek placówki i zaufanie potencjalnych pacjentów.

Dopasuj język do odbiorców

Treści publikowane na blogu medycznym muszą charakteryzować się przystępnym językiem dla czytelników. Należy zadbać także o przejrzystość treści i łatwe nawigowanie. Warto dodać wypunktowania, nagłówki i listy numeryczne.

Opisuj tematy związane z Twoją specjalizacją

W marketingu usług zdrowotnych należy skoncentrować się na specjalizacji placówki medycznej. Dlatego najlepiej tworzyć treści dotyczące konkretnych problemów i zabiegów, które oferuje podmiot. 

Zadbaj o odpowiednią długość tekstów na blog medyczny

Publikowane treści powinny wyczerpywać dane zagadnienie, należy jednak unikać zbyt długich artykułów. Najlepiej by teksty mieściły się w przedziale od 2000 do 10000 zzs.

Dobre teksty medyczne są doskonałym źródłem wiedzy dla pacjentów i promocją dla placówki zdrowotnej. Warto powierzyć tworzenie ich doświadczonej agencji marketingu medycznego.

Agencja marketingu medycznego — jak wygląda współpraca? 

Od 2014 roku wspieramy w promocji branże obarczone restrykcjami prawnymi. Podczas spotkania z nami klient wypełnia brief, który pomoże stworzyć odpowiednią współpracę. Następnie po podpisaniu umowy opisującej częstotliwość i charakter treści, możliwe jest przystąpienie do pracy. Nasi copywriterzy mają doświadczenie w tworzeniu tekstów medycznych i korzystają z nowoczesnych narzędzi w celu pozyskania skutecznych słów kluczowych — Ubersuggest czy Google planer słów kluczowych. W trakcie pisania konsultujemy się z lekarzami, a treści opieramy na piśmiennictwie akademickim. Następnie artykuły są przesyłane do klienta w celu weryfikacji. 

Skontaktuj się z nami w celu otrzymania niezobowiązującej oferty!