Skuteczny marketing medyczny ma przełożenie na widoczność placówki na rynku, a także zaznajomienie potencjalnych pacjentów o zakresie usług i ich przebiegu. Jednak warto pamiętać, że przy takiej komunikacji niezbędne jest dostosowanie się do restrykcyjnych przepisów prawnych. Dowiedz się, w jaki sposób powinien być konstruowany marketing usług medycznych, aby był skuteczny i legalny.

Marketing medyczny a prawo 

Warto zgłębić temat regulacji prawnych przy promocji placówek medycznych. Co do zasady reklama przychodni, klinik czy gabinetów lekarskich i stomatologicznych jest zakazana. Nie należy zatem promować usług zdrowotnych, ani też wyrobów o takim zastosowaniu. Natomiast marketing medyczny może polegać na informowaniu oraz edukowaniu. Legalne jest również podawane danych dotyczących adresu placówki, godzin otwarcia czy wykształcenia oraz doświadczenia kadry lekarskiej. Zgodne z przepisami jest również podanie zakresu usług oraz cennika. Zatem warto zadbać, aby na tych aspektach koncentrował się marketing medyczny.

Content marketing, czyli marketing treści w medycynie

Ze względu na specyfikę prawną komunikacji marketingowej dla placówek świadczących usługi zdrowotne, warto postawić duży nacisk na wysoką jakość udostępnianych treści. Publikowane teksty powinny mieć wartość dla odbiorców, dlatego niezwykle ważne jest ich rzetelne przygotowanie. Tak przygotowany marketing usług zdrowotnych wiąże się z wieloma korzyściami dla placówki.

Przede wszystkim wzrasta świadomość co do istnienia podmiotu leczniczego. Odbiorcy mają szansę dowiedzieć się, jakie usługi świadczy placówka oraz kto w niej pracuje. Istotne znaczenie ma także informowanie o zakresie przeprowadzanych zabiegów czy oferowanych wyrobów. To szczególnie ważne w marketingu dla klinik medycyny estetycznej czy gabinetów stomatologicznych. Odbiorca zyskuje wiedzę nie tylko o zakresie zabiegów, ale przez prowadzenie bloga medycznego istnieje możliwość poinformowania o przebiegu procedury, wskazaniach, przeciwwskazaniach, efektach oraz skutkach ubocznych. Takie działania w zakresie marketingu usług medycznych pozwalają także wpłynąć pozytywnie na wizerunek podmiotu leczniczego. To również doskonały sposób, aby wyróżnić się na tle konkurencji. 

Należy jednak pamiętać, aby przy prowadzeniu bloga publikować treści o najwyższych poziomie z odpowiednio zaplanowanymi słowami kluczowymi, które pozwolą na lepsze pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce Google.  Co więcej – copywriting medyczny o doskonałej jakości oraz rzetelnie opracowywane treści zachęcą także nowych pacjentów do stałego korzystania z usług kliniki.

A może specjalistyczny marketing dla praktyk lekarskich? Czytaj więcej.

Jakie treści publikować, aby marketing medyczny był skuteczny?

Prowadzenie bloga dla podmiotu leczniczego wiąże się z wysoką odpowiedzialnością. Publikowane artykuły powinny być pisane na poziomie eksperckim, a do tego poparte odpowiednimi źródłami. Profesjonalnie będzie się prezentować bibliografia z uwzględnionym piśmiennictwem akademickim oraz medycznym. 

Kolejny aspekt, który ma ogromne znaczenie w copywritingu medycznym to dopasowanie języka do grupy docelowej, tak aby treści były łatwo przyswajalne, ale także merytoryczne. Dlatego w przypadku tekstów kierowanych do potencjalnych pacjentów, należy zadbać o to, aby odbiorca bez trudności zrozumiał przebieg zabiegu oraz wszelkie jego skutki. Natomiast, gdy odbiorcami treści są medycy, niezbędne jest utrzymanie wysokiej merytoryki. Tak skonstruowany copywriting medyczny będzie skuteczny, przyjemny w odbiorze i pozytywnie wpłynie na wizerunek podmiotu leczniczego, kliniki medycyny estetycznej czy firm zajmujących się komponentami implantologicznymi, czy wyrobami medycznymi. 

Korzystne jest także wykorzystanie nowoczesnych narzędzi, pozwalających na dostosowanie treści do zasad SEO/SEM. Pomocne okażą się Ubersuggest, Senuto czy planer słów kluczowych Google. Dzięki temu witryna będzie mieć lepszy wynik w wyszukiwarce Google, co przekłada się na zwiększenie liczby potencjalnych odbiorców. Słowa kluczowe powinny być wplatane naturalne i pod żadnym pozorem nie zaburzać wartości merytorycznych treści. 

Dużą popularnością w marketingu usług medycznych cieszy się również działalność na social mediach. Prowadzenie profilu placówki medycznej oraz informowanie za pomocą postów o ciekawostkach, zakresie usług czy wynikach badań dotyczących danej procedury lub oferowanego wyrobu medycznego może być niezwykle korzystne. To również rozwiązanie pozwalające na nawiązaniu interakcji z odbiorcą.

Przy tworzeniu skutecznej komunikacji warto współpracować z doświadczoną agencją marketingu medycznego. Dzięki temu podmiot leczniczy uzyska większą rozpoznawalność oraz świadomość wśród potencjalnych pacjentów.

Zapraszamy do kontaktu!

Przeczytaj artykuł o marketingu farmaceutycznym

Poznaj 10 najważniejszych zasad copywritingu medycznego.