Znalazłeś swoją niszę, a Twój produkt lub usługa mają naprawdę świetną jakość? Jednak wciąż zmagasz się z pozyskiwaniem nowych klientów? Zastanów się, czy zadbałeś o odpowiednią świadomość na rynku. Dzięki dobrze skonstruowanym treściom możesz w końcu zacząć sprzedawać. Dowiedz się, jak pisać teksty, aby skutecznie konwertowały.

4 cenne wskazówki w pisaniu tekstów reklamowych – copywriting SEO Warszawa

Mogłoby się wydawać, że pisanie artykułów na temat produktu, który sam tworzysz, jest bardzo łatwe. Natomiast nie zawsze jest to zgodne z prawdą. Możesz doskonale wiedzieć, co sprzedajesz, jednak czy potrafisz to dobrze przekazać? Sprawdź 4 sprytne sposoby, które pomogą podkręcić teksty reklamowe na Twojej stronie internetowej.

  1. Pisz, jak swój klient

Czy zastanawiałeś się kiedyś, w jaki sposób porozumiewa się Twój klient? Oczywiście pierwsza myśl, która przychodzi do głowy, to fakt, że w tym samym języku. Jednak warto bardziej przeanalizować to zagadnienie. Zastanów się, kto najchętniej kupi Twój produkt lub usługę. W jakim wieku są Twoi idealni klienci? Jeśli to Millenialsi i pokolenie Gen Z, to wtedy dobrym pomysłem będzie używanie odniesień z popkultury, popularnego wśród tej grupy słownictwa, a nawet memów czy abstrakcyjnego poczucia humoru. Świetnym przykładem w tej sytuacji będzie Ikea i jej szybka reakcja na młodzieżowe słowo roku śpiulkolot. Zadbaj o sprawną komunikację z otoczeniem, mówiąc w ten sam sposób, co Twój klient.

  1. Nie opisuj cech, a opowiedz o korzyściach

Można znaleźć wiele tekstów reklamowych opisujących produkt lub usługę. Pozornie może się wydawać, że napisanie cech równa się z korzyściami. Nie do końca. 

Przykład.1:

Strona internetowa zaprojektowana przez nas jest czytelna i ma intuicyjny układ.

Mogłoby się wydawać, że takie zdanie już zachęca do skorzystania z usługi. Nic bardziej mylnego, w końcu to tylko opis tego, jaka jest strona. Cytując klasyka Koń, jaki jest, każdy widzi. Zobacz teraz, jak można inaczej napisać na temat oferowanej usługi, tym razem jednak używając języka korzyści.

Przykład.2:

Zaprojektujemy stronę internetową, na której Twoi klienci z łatwością złożą zamówienie.

Możesz łatwo zauważyć różnicę pomiędzy pierwszym a drugim przykładem. Opis cech, choć może być rzetelny, nie działa na wyobraźnie. Klient przecież sam dla siebie nie chce zmienić strony internetowej. Oczekuje korzyści płynących z wykonanej usługi, czyli że jej ulepszona wersja usprawni proces sprzedażowy. Dlatego pisząc teksty sprzedażowe, skup się na tym, co odbiorca uzyska dzięki danemu produktowi lub usłudze. W końcu sam robiąc zakupy, nie kupujesz marchewki, dlatego że jest świeża i bogata w witaminy. Wybierasz ją po to, żeby przygotować z niej smaczny posiłek i go zjeść. Korzyść, a nie cecha decyduje o finalizacji transakcji.

  1. Pisz artykuły, które nie odstraszą ścianą tekstu

Z pewnością spotkałeś się nie raz z tekstem sprzedażowym na blogu, który był napisany jednym ciągiem. Czytanie takiego artykuły jest męczące, a nawigacja po treści utrudniona. Dlatego warto rozdzielić tekst podpunktami i nowymi akapitami. Dzięki temu ich zawartość jest znacznie łatwiejsza do przyswojenia, a odbiorca bez problemu znajdzie interesujące go fragmenty.

  1. Przejdź na „Ty” z czytelnikiem

W pisaniu tekstów na strony internetowe można poczuć się czasem niezręcznie. Najczęściej wątpliwości mogą dopadać przy adresowaniu myśli do czytelnika. Część osób wtedy wybiera formę „my”. Jednak warto się zastanowić, kim są „oni”. Czytelnik może nie wiedzieć, kto wchodzi w tę grupę. Natomiast przechodząc na „ty”, komunikacja staje się znacznie prostsza. 

Przykład.1: Wszyscy zmagamy się z niedoborem witaminy D zimą, dlatego ją suplementujemy.

Przykład.2: Zimą czujesz się zmęczony i dokucza Ci niedobór witaminy D. Dlatego szukasz alternatywnego jej źródła.

Określ dokładnie czytelnika i zwracaj się wprost do niego. W ten sposób tekst sprzedażowy będzie konwertował.

Dzięki wykorzystaniu tych 4 sposobów, pisanie tekstów na strony internetowe będzie bardziej efektywne, a Ty wypromujesz swoją usługę lub produkt np. w Warszawie, lub innej pożądanej lokalizacji.

Copywriting według Davida Ogilvy’ego – agencja copywriterska Warszawa

Choć współczesny copywriting SEO wciąż ewoluuje, to nadal w nim korzysta się z bezcennej wiedzy Davida Ogilvy’ego. Czy wiesz, kim on był? To legenda copywritingu, a gdyby ta dziedzina miała superbohatera, to z pewnością byłby nim David Ogilvy. Pisał najlepsze teksty sprzedażowe o samochodach Rolls-Royce’a, a jego hasła reklamowe z pewnością słyszałeś nie jeden raz. Poznaj kilka ze skutecznych rad Davida Ogilvy’ego.

  1. „Konsument nie jest głupkiem, jest Twoją żoną”

W końcu teksty reklamowe nie mają na celu oszukać, a pokazać realne korzyści, jakie klient uzyska z produktu. Określ swojego odbiorcę i dobrze go poznaj, dzięki temu pisanie tekstów na strony internetowe będzie skuteczniejsze.

  1. Poznaj produkt, który sprzedajesz

David Ogilvy słynął z dokładnego wczytywania się na temat opisywanych produktów. Tylko w ten sposób mógł sam dostrzec ich korzyści i opowiedzieć o nich. 

  1. Na pierwszym miejscu jest produkt

Według Davida Ogilvy’ego, najgorsze co można zrobić to przyćmić produkt za pomocą reklamy. Najważniejsze przecież, aby odbiorca przekonał się o tym, dlaczego warto wybrać daną usługę czy przedmiot.

To tylko kilka rad, dzięki którym Twoje teksty reklamowe w końcu zaczną sprzedawać.

Teksty reklamowe – Warszawa 

Jeśli jednak jedyne czego pragniesz, to nadal rozwijanie swojego biznesu, zleć w takim razie pisanie tekstów sprzedażowych specjalistom i skorzystaj z usług agencji copywriterskiej w Warszawie.

Napisz już dzisiaj i sprawdź, jak teksty reklamowe mogą podkręcić sprzedaż w Twojej firmie!

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.