Copywriting medyczny pozwala na zwiększenie rozpoznawalności podmiotu leczniczego oraz poinformowanie odbiorców o zakresie usług. Powinien być on jednak tworzony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Należy zadbać zatem, aby wszelkie informacje były podawane na podstawie udokumentowanych źródeł oraz uniknąć wprowadzania potencjalnego pacjenta w błąd. Poznaj najważniejsze zasady przy copywritingu medycznym.
Prowadzenie bloga medycznego a przepisy prawa
Prowadzenie marketingu medycznego jest związane z przestrzeganiem przepisów prawa zawartych w Uchwale Nr 29/11/VI NRL z dnia 16 grudnia 2011 roku oraz Ustawie o działalności leczniczej z 15 kwietnia 2011 roku. Zgodnie z nimi placówka medyczna ma zakaz reklamy. Natomiast może informować o:
-
- istnieniu gabinetu czy kliniki,
-
- godzinach otwarcia,
-
- wykształceniu i specjalizacji lekarzy,
-
- zakresie usług.
Dlatego tak popularnym działaniami są prowadzenia bloga i copywriting medyczny. Dzięki takim narzędziom placówka lecznicza może informować odbiorców o świadczonych usługach i zadbać o rozpoznawalność marki w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa. Ze względu jednak na restrykcje, wiele firm decyduje się na współpracę z agencją marketingu medycznego. Dzięki temu możliwe jest stworzenie efektywnej komunikacji, bez ryzyka poniesienia konsekwencji za reklamę.
10 najważniejszych zasad copywritingu medycznego
Prowadzenie bloga medycznego wymaga dobrania odpowiedniego copywritingu. Do tworzenia skutecznych i bezpiecznych treści niezbędne jest przestrzeganie kilku najważniejszych zasad.
-
- Korzystaj ze źródeł godnych zaufania
W copywritingu medycznym rzetelność oraz profesjonalny wizerunek jest niezwykle istotny. Dlatego zadbaj o dobieranie odpowiednich źródeł do tworzonych treści. Uwzględnij piśmiennictwo akademickie oraz medyczne.
-
- Określ swoją grupę odbiorców
W zależności od profilu firmy należy określić swoją grupę odbiorców. Dla przykładu – w przychodni będą to pacjenci, w przypadku komunikacji dotyczącej leków RX oraz produktów o zastosowaniu przy zabiegach medycznych, treści należy tworzyć z myślą o lekarzach. Niezbędne jest odpowiednie dobranie słownictwa, tak by publikowane teksty były ciekawe oraz zrozumiałe dla czytelników.
-
- Zadbaj o uwzględnienie wszystkich informacji
Prowadzenie bloga medycznego to nie tylko opis zalet zabiegów czy ich efektów. Należy również uwzględnić wszelkie możliwe powikłania, skutki niepożądane, a także przeciwwskazania. Dzięki temu zadbasz o przekazywanie pełnych informacji odbiorcom.
-
- Nie używaj języka korzyści
Trzeba pamiętać o zakazie reklamy. Zatem język korzyści nie powinien być stosowany w copywritingu medycznym. Unikaj wszelkich wartościujących wyrażeń np. najlepszy, najskuteczniejszy, najbezpieczniejszy.
-
- Nie stosuj call-to-action
W tradycyjnym copywritingu popularnym rozwiązaniem jest wykorzystanie wezwania do działania. Jednak w przypadku prowadzenia blogu medycznego nie należy stosować call-to-action, gdyż takie treści będą mieć znamiona reklamy.
-
- Niech Twoje teksty będą przejrzyste
Nic tak nie odstrasza czytelników, jak ściana tekstu. Warto wiedzieć, że tę samą ilość informacji możesz atrakcyjnie zaprezentować poprzez tworzenie nowych akapitów, wypunktowań, numeracji oraz wyszczególnianie sekcji i podtytułów. Treści powinny oddychać i być przejrzyste. Dzięki temu będą bardziej zachęcające dla czytelnika.
-
- Wykorzystaj odpowiednie słowa kluczowe
Zastosowanie słów kluczowych w copywritingu medycznym pozwala na uzyskanie lepszego pozycjonowania w wyszukiwarce Google, a przy tym dotarcie do większej grupy odbiorców. Konieczne jest dopasowanie wyrażeń w taki sposób, aby ich użycie było naturalne.
-
- Nie popełniaj błędów ortograficznych
Niewłaściwa składnia, interpunkcja czy, co gorsza, błędy ortograficzne, skutecznie zniechęcą do czytania i podważą także profesjonalny wizerunek placówki medycznej w oczach potencjalnych pacjentów.
-
- Postaw na krótkie i zrozumiałe zdania
Prowadzenie blogawymaga sprawnego pióra. Jeśli chcesz, by publikowane treści były przyjemne w odbiorze, zadbaj o ich zrozumiałość. Krótkie zdania są jak najbardziej wskazane.
-
- Tworzone treści powinny być wartościowe dla odbiorcy
Teksty publikowane na blogu medycznym powinny mieć wartość dla odbiorcy. Zadbaj o ich merytoryczny aspekt.
Dzięki zastosowaniu tych zasad, treści na witrynie placówki medycznej będą wartościowe, przyjemne w odbiorze oraz efektywne. Stworzy je dla Ciebie doświadczona agencja marketingu medycznego. Zapraszamy do kontaktu! Wspieramy również od 2014 roku firmy w tworzeniu nazwy, która będzie adekwatna do oferowanych usług, a przy tym atrakcyjna dla odbiorców.
A może specjalistyczny marketing dla praktyk lekarskich? Czytaj więcej.
Przeczytaj artykuł o marketingu farmaceutycznym
Źródła:
Uchwała Nr 29/11/VI NRL z dnia 16 grudnia 2011 roku W sprawie szczegółowych zasad podawania do publicznej wiadomości informacji o udzielaniu przez lekarzy i lekarzy dentystów świadczeń zdrowotnych
Ustawa o działalności leczniczej z 15 kwietnia 2011 roku
Najnowsze komentarze